Pročitali smo izjavu ministra trgovine Predraga Bubala o tome da se vode ozbiljni pregovori sa značajnim partnerima o prodaji Fabrike automobila Zastava. Veoma smo srećni što će ta fabrika napokon biti prodata, iako o pregovorima nismo obavešteni. Ipak, čini se da stvari nisu baš takve kako je rekao ministar trgovine, jer da bi se zainteresovanima nešto prodalo onda oni moraju da znaju uslove pod kojima treba da kupe to za šta su zainteresovani.

Pročitali smo izjavu ministra trgovine Predraga Bubala o tome da se vode ozbiljni pregovori sa značajnim partnerima o prodaji Fabrike automobila Zastava. Veoma smo srećni što će ta fabrika napokon biti prodata, iako o pregovorima nismo obavešteni. Ipak, čini se da stvari nisu baš takve kako je rekao ministar trgovine, jer da bi se zainteresovanima nešto prodalo onda oni moraju da znaju uslove pod kojima treba da kupe to za šta su zainteresovani. Koliko je nama poznato, tender za privatizaciju Zastavine Fabrike automobila još uvek nije raspisan – saznaje Danas u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja.
U ovom ministarstvu juče su izjavili i da je delimično redukovan spisak kompanija s kojima će se pregovarati o privatizaciji kragujevačke Fabrike automobila, tako da se uz Dženeral motors, Fiat, TATA motors i nekoliko kineskih firmi više ne nalazi Ford, koji je pre nekoliko dana kupio fabriku automobila u Krajovi i više nije zainteresovan za Zastavu.
I u poslovodstvu Zastave juče niko nije želeo da komentariše izjavu ministra Bubala u vezi s privatizacijom Fabrike automobila. Nezvanično se, ipak, saznaje da su i oni zatečeni najavom skorašnje privatizacije. – Verovatno da u Vladi znaju nešto više, ali za nas još uvek ima mnogo nelogičnosti u toj proceduri. Najpre to da će tender za prodaju Fabrike, kako najavljuju iz Vlade, biti raspisan u decembru, za dva meseca. To je praktično neizvodljivo pošto je za raspisivanje tendera i prikupljanje tenderske dokumentacije za tako veliki industrijski sistem, kakav je Fabrika automobila, potrebno mnogo više vremena, najmanje šest meseci. Realno je da se tender raspiše u martu naredne godine, i to pod uslovom da pripreme počnu odmah. Ovo što se trenutno radi i najavljuje iz Vlade u vezi s privatizacijom Fabrike automobila prilično je neozbiljno pošto, na primer, iz Agencije za privatizaciju u Zastavu još nisu stigli ni upitnici na osnovu kojih bi počela da se formira tenderska dokumentacija – ističu za Danas u Zastavi.
Da podsetimo, ministar trgovine i usluga u Vladi Srbije Predrag Bubalo izjavio je prekjuče u Kragujevcu da je Zastavina Fabrika automobila tek sada spremna za privatizaciju, da se vode ozbiljni pregovori, ali nije želeo da pruži detaljnije informacije o tome, niti da imenuje potencijalne strateške partnere. Bubalo je pri tom istakao da su u međuvremenu urađene potrebne pripreme, da je firma očišćena od inostranih i domaćih dugova, da je urađen socijalni program, kao i da je osvojena proizvodnja novog automobila „zastava 10“.
Šumadijska javnost bila je obodrena prekjučerašnjom izjavom Predraga Bubala koja implicite nagoveštava skorašnju privatizaciji Zastavine Fabrike automobila, odnosno dolazak godinama očekivanog strateškog partnera „u liku“ neke od poznatijih svetskih automobilskih kompanija. Ovo potonje otuda što su mnogi ovde poslednju Bubalovu izjavu namah doveli u vezu s nedavnim oglašavanjem ministra ekonomije Mlađana Dinkića, koji je poručio da će se o privatizaciji Zastave pregovarati s Fordom, Dženeral motorsom, Fiatom, indijskom kompanijom TATA motors, kao i s nekim kineskim firmama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari