Virtuelni asistent MIA (Municipal Inteligent Assistant) od danas će, u Šapcu i Somboru, pružati informacije o najtraženijim administrativnim procedurama i u realnom vremenu, putem vibera i gradskih portala, odgovarati na upite građana o aktuelnim dešavanjima, radnom vremenu i brojevima telefona javne uprave, najavljeno je na konferenciji povodom puštanje ove platforme u rad.
„Cilj je da sa uspostavljanjem Nacionalne infrastrukture za veštačku inteligenciju, do kraja godine, krene sa masovnom primenom veštačke inteligencije u pružanju elektronskih usluga“, rekao je Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.
Gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić naglasio je da će Šapčani putem četbota MIA moći da dođu do odgovora na pitanja koja su u vezi sa izdavanjem izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja i pravima u vezi sa roditeljskim i dečijim dodatkom.
Somborci će sada, prema rečima načelnice gradske uprave Sombora Jelene Velebit, lakše i brže da saznaju kako da ostvare pravo na dečiji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim obavezama po osnovu lokalnih javnih prihoda.
„Naša analiza pokazala je da službenici u Šapcu i Somboru potroše i do 2.400 sati godišnje odgovarajući na upite građana o ovim procedurama, što ih sprečava da se posvete složenijim procesima, koji se još uvek ne mogu digitalizovati”. rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović. MIA zato ima ulogu da, s jedne strane, kako je istakla Jovanović, rastereti zaposlene, a s druge da građanima pruži još kvalitetniju uslugu.
Direktorka GIZ-a u Srbiji Daniela Funke rekla je da veruje da će projekat pokazati prednosti digitalizacije za sve javne i privatne aktere koji učestvuju širom regiona i promovisati digitalnu kulturu.
„Snažno verujemo da će znanje i iskustvo koje će biti stvoreno kroz projekat biti od koristi i za druge lokalne samouprave kroz regionalnu razmenu i prenos znanja od strane mreža kao što je BFC SEE“, navela je Funke.
Direktor divizije za softverska rešenja u kompaniji SAGA Milan Jevtić, demonstrirao je rad četbota i istakao je da je MIA zasnovana na veštačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom nalik razgovoru sa drugom osobom.
„MIA je u već sada spremna za komunikaciju po više desetina scenarija i po svim osobinama je na istom i višem nivou od sličnih rešenja u najrazvijenijim zemljama sveta“, rekao je Jevtić.
Sombor i Šabac su prvi gradovi u Srbiji koji dobijaju svog „asistenta“, a ova inovacija realizovana je putem projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ, SAGA, NALED, Privredna Komora Republike Srpske i Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi (BFC SEE) u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ).
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.