Beogradski Sajam automobila biće držan od 21. do 27. marta pod nazivom „BG DDOR Car show“, ali pre njega biće održana jedna od najvećih i najpoznatijih manifestacija na svetu iz sveta automobilizma – Sajam automobila u Ženevi.
Ženevski Sajam automobila će ponovo od 26. februara do 3. marta u Palexpo centru, ugostiti proizvođače automobila prvi put od 2019. godine, pošto su sajamske izložbe narednih godina otkazane zbog pandemije Covid 19.
U međuvremenu su organizovali Međunarodni sajam vozila u Dohi koji će se ubuduće održavati svake dve godine.
Namera organizatora sajma je da povrate staru slavu koju su sticali još od 1905. godine kada je održan prva sajam automobila u Ženevi.
Međutim, kada se pogleda spisak najavljenih izlagača čini se da će biti teško dostići sjaj predpandemijskih manifestacija.
Organizator je objavio spisak učesnika, a specijalizovani portali navode da će od velikih proizvođača automobila učešće uzeti samo Reno, Dačia, MG, kineski masovni proizvođač električnih automobila BYD i američki proizvođač luksuznih električnih automobila Lucid.
Među manjim proizvođačima biće i Kimera, Microlino, Silence and Totem automobili, kao Isuzu sa komercijalnim vozilima.
Na sajmu će po običaju biti proglašen Evropski automobil godine, a biće predstavljene premijere novih modela.
Ženevski Sajam automobila i ovogodišnje premijere
Kineska kompanija BYD iza koje stoji Berkšir Hatavej Vorena Bafeta, odnedavno najveći prozvođač električnih automobila na svetu u svojoj misiji osvajanja evropskog tžrišta predstaviće po svoj prilici, ponovo nakon minhenskog sajma prošle godine, električni SUV Seal U.
Očekuje se da rumunska Dačia, deo Reno grupe, predstavi noviju verziju modela Spring, dok bi Lucid, nakon mnogo najava, mogao Evropi predstaviti model Air saloon.
Britanski proizvođač čuvenog minija, a u kineskom vlasništvu, MG će predstaviti novi supermini, a novi model će verovatno i dalje imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Na sajmu u Ženevi očekuje se i konačno otkrivanje novog električnog modela Renoa 5 EV, koji bi trebalo da bude najveći i najznačajniji novi model u Evropi ove godine.
O tome koliko se od korone promenio pristup proizvođača prema sajmovima najbolje pokazuje spisak proizvođača koji neće prisustvovati vodećem evropskom sajmu.
Predsednik Sajma Aleksandre de Senarklens poručio je da je cilj da se u narednim godinama poveća broj učesnika i da ovogodišnjom izložbom žele da pokažu „se automobili ne prodaju samo preko interneta i da kupci žele da vide i osete nove modele“.
Organizatori su pripremili tematske zone pod nazivom „Auto. Budućnost. Sada“.
Karta za ulaz na Sajam u Ženevi za odrasle će koštati 25 franaka, za decu i studente 18 franaka, dok će za grupe veće od 10 ljudi karta biti 20 franaka.
Organizatori očekuju 200.000 posetilaca ove godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.