Međunarodni sajam turizma, koji se ove godine održava 45. put, posetioci će moći da obiđu u periodu od 22. do 25. februara na Beogradskom sajmu. Najavljeno je više od 27 zemalja i oko 400 izlagača, koji će predstaviti svoje ponude, najavili su danas oragnizatori te manifestacije.
Grčka je zemlja partner Sajma turizma čiji je slogan „Avantura počinje ovde“.
„Zadovoljstvo nam je da je ove godine naš partner na sajmu turizma Grčka. Ovo partnerstvo će doprineti daljem unapređenju turističkog prometa dve zemlje, imajući u vidu da je broj grčkih turista u Srbiji u stalnom porastu, kao i da je za građane naše zemlje grčko tržište najtraženije“, rekao je na konferenciji za novinare koordinator Sajma turizma Dragan Zečević.
On je dodao da svake godine u Grčkoj boravi oko milion turista iz Srbije, a najviše u njenom severnom delu.
Zečević je rekao da će na ovogodišnjem Sajmu turizma biti predstavljene nove destinacije – Kambodža, Ekvador, Sveta Lucija i Libija.
Tokom sajma će, kako je istakao, biti održani važni poslovni sastanci.
„Već je više od 100 profesionalnih kupaca zakazalo više od 500 sastanaka preko naše B2B platforme“, kazao je on.
Državni sekretar u Ministarstvu turizma i omladine u Srbiji Uroš Kandić najavio je da će u sredu uveče, 21. februara, sajam turizma otvoriti predsednik Srbije Aleksandar Vučić i grčka ministarka turizma Olga Kefalojani.
„Očekujemo da ovo bude najbolja sajamska manifestacija. Drago nam je što je prijatelj sajma Grčka, ne samo što više od pola Srbije ide u Grčku na letovanje, već i što je turista iz Grčke sve više, a prošle godine ih je bilo oko 70.000“, istakao je Kandić.
Takođe, istakao je da Srbija, prema podacima svetske turističke organizacije, ima najveće rast prihoda od turizma u prošloj godini, u odnosu na 2022. godinu.
„Porast je od 79 odsto i zbog toga smo lideri u svetu i nadam se da će ove godine biti rezulatata koji su još bolji nego prethodne godine“, rekao je Kandić i dodao da je ovaj sajam prilika da se krene uspešno u 2024. i da se i sledeće godine govori o rekordima.
Direktor kancelarije Nacionalne turističke organizacije Grčke (GNTO) u Srbiji Georgios Kakoutis istakao je da je za Grčku čast učestvovanje na ovogodišnjem sajmu turizma.
„Činjenica je da je Beogradski sajam turizma već više četiri decenije vodeća manifestacija u Jugoistočnoj Evropi, a reč je o događaju visokih profesionalnih standarda koji ima za cilj izgradnju odnosa, saradnje i poverenja između posetilaca i izlagača“, rekao je Kakoutis.
Naveo je da im ovogodišnji status daje priliku da istaknu nepoznate, autentične aspekte Grčke. Takođe, istakao je da je Turistička organizacija Grcke za prioritet postavila nove turisticke destinacije, manje poznate ali pune prirodnih resursa.
„Ovaj sajam vidimo kao priliku da se na prvom mestu predstavimo domaćim turistima, jer oni i dalje ine nešto malo manje od 60 odsto noćenja u Srbiji, ali i inostranim partnerima, kako bismo kroz sastanke i nove kontakte pomogli da u njihovim programima bude još više Srbije“, rekla je direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović.
Labović je rekla da su im ove godine u fokusu aktivan odmor u prirodi i gradovi energije, a na sajmu će biti predstavljene dve nove publikacije – Moj Dunav i Uporište duhovnosti.
Istovremeno sa Sajmom turizma na Beogradskom sajmu će biti i 19. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA.
Taj sajam će okupiti kompanije koje se bave proizvodnjom, distribucijom i prodajom hotelskog i ugostiteljskog nameštaja, opremom za kuhinje, restorane i barove, kao i uslužnim delatnostima, novim trendovima poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja ugostiteljskih objekata.
Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA od 22. do 24. februara je od 10 do 19 časova, a u nedelju 25. februara od 10 do 18 časova.
Cena pojedinačne ulaznice je 500 dinara, a parkinga 200 dinara po satu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.