Može li se smanjiti broj automobila na beogradskim ulicama: Šta predlažu mašinski inženjeri?

  1. Svaka čast mašinskim inženjerima na vrlo praktičnim predlozima da se reši problem saobraćajnih gužvi u Beogradu, kao i na trudu koji su uložili da to urade!
    Ali ima i „stručnijih“ ljudi od takvih inženjera – „univerzalni inženjer“ koji zna više nego što je normalno i potrebno za svakog gradjanina Srbije: predsednik Vučić! Kako se niste setili da njega pitate za rešenje?! Ali, „nikad nije kasno“!?

  2. Београд није Србија!!! Доносите законе прилагођене Беогаду не водећи рачуна, или тек мало како се то одражава на остатак Србије.

  3. Ha, ha, gluplje predloge skoro nisam pročitala… Grad treba naterati da izgradi metro, garaže, mostove itd. jer je to jedino suštinsko i trajno rešenje. A ne zatvaranje ulica, oduzimenje ljudima automobila, i samo bogatima privilegija da se voze sopstvenim automobilima. Nije problem nas gradjana što Beograd nema para. Para uvek ima ako se ne krade i ne mulja i ne treba tražiti glupe izgovore za sadašnje i sve buduće lopurde u gradskoj vlasti, a sav teret svaliti na gradjane kao i uvek.

  4. Bravo za genijalne umove iz struke bolje niste ništa ni mogli smisliti pošto znamo iz čijih glava te ideje dolaze! Znači opet priritet imaju bogataši a sirotinju ko je.e. Šta mislite o ideji da se mlađi ljudi koji su u zadnjih 10god došli u BG stimulišu vraćanjem u rodni kraj tako što će im se obezbediti radna mesta sa adekvatnim primanjima, ma jok to je bezveze samo restriktivne i destruktivne mere donose rezultate samo napredno juriš!!!!

  5. Postoji jedno rešenje koje će odmah smanjiti broj vozila za 20%. Slično kao par-nepar, treba zabraniti kretanje vozilima čija se registracija završava sa 1 i 2 ponedeljkom, 3 i 4 utorkom, 5 i 6 sredom, 7 i 8 četvrtkom i 9 i 0 petkom. Par-nepar bi naveo mnoge gradjane da kupe još jedno vozilo a ova mera ne, svako će se snaći za jedan dan u nedelji. Meru bi moralo da prati povećanje broja vozila javnog prevoza.

  6. A da se radi na uvodjenju jednosmernih ulica na UVP ulicama koje su paralelnog pravca i imaju veću širinu kolovoza sa smanjenjem semafora.

  7. Prvi uslov za smanjenje individualnog prevoza je postojanje javnog. To šta se u Beogradu zove javni prevoz je ili skupo, ili nefunkcionalno, ili je ispod nivoa ljudskog dostojanstva, a ni u jednom obliku ne zadovoljava osnovne potrebe.

  8. Svaka čast! Potpuno sam oduševljen ovim tekstom. Ovo je prvi, realno odnosno životno napisani, članak koji dotiče naše svakodnevne probleme. Suština napisanog, bar kako ja posmatram stvari , je STRUKA IZNAD POLITIKE. To može i treba da bude moto borbe protiv nestručnih, nesposobnih i korumpiranih (čitaj: režima).

  9. Jedino moguće smanjenje vozila na ulicama je obaveznss izgradnja podzemnih garaža kod svih novih zgrada i to po broju stanova + min.50 %

  10. Visoko teoretske rasprave više nikoga ne zanimaju, ljude interesuje ŽIVOT. A nas koji svakoga dana jedva stižemo do posla i zatim se jedva vraćamo kući, pre svega interesuje problem javnom prevoza. Za sve ljude koji imaju oči da vide, gradski saobraćaj je u rasulu i svakoga dana je sve gore. Vlast očigledno ne ume da reši taj problem i zato treba da idu. Dovesti stručne i sposobne ljude, umesto ovih dosadašnjih, koji će svojim znanjem (a ne kao ovi – isključivo populističkim odnosno demagoškim merama) da poboljšaju stanje stvari.

  11. Sto vise sinski saobracaj po gradu,zabrana loko voznje privatnicima osim hitnih slucajeva i sluzbenih auta.Starijim autima zabraniti voznju.Razviti autobuskei linije u medjugradskom,smanjiti privatni prevoz.Trzni centri u gradu,a ne na periferiji zbog soping guzve.Razvigi kulturu zdravog zivota,biciklizma i sl..

  12. Ma kakvo smanjenje automobila kad unutrasnjost Srbije svakim danom sve vise naseljava Beograd, tu nema resenja osim da se vecina njih vrati u svoja sela i rastereti grad!!!

  13. Dakle ukratko,
    neće grad uložiti ništa, udri sa većim nametima po građanima.
    Za početak moglo bi da se uveze vajnim „Investitorima“ obavezno povezivanje kupovine stana sa 1,5 parking mestom, tako, da kad kupiš stan, kupio si i parking mesto, a posle kupovine dva stana u zgradi ima tri parking mesta.

  14. Gospodo, gradjani koriste putnicka vozila jer je nepouzdan i nedovoljan kapacitet javnog gradskog prevoza.

  15. Zakljucak je da ce samo bogati i mocni i dalje koristiti beogracke ulice bez ogranicenja, kao i do sada. A srednji sloj ce se morati odreci automobila. Ne treba ostavljati mogucnost da neko novcem moze kupiti sve. Zabranite saobracaj, ugasite parkinge, zaplenite bahato parkirane automobile (travnjak, pesacki prelazi, bus stajalista, zuta traka) oduzimajte vozacke dozvole. Napravite pravedan poredak u kome ce se gradjani razlikovati po tome da li postuju pravila ista za sve ili su bahati. A nemojte nas, kao i uvek, deliti na bogate i one manje bogate i siromasne.

  16. Najbolje je proglasiti sve ulice u Beogradu UVP ulicama i… problem resen. Ili, kao sigurno i trajno rešenje predlažem da se ulice – ukinu. Nema ulica – nema saobraćaja – nema automobila

  17. Problem je što seljač̣ka nacija, pežorativno, želi da živi-svi-u Beogradu, da time dobiju status „elite“, ako dodate polovni BMW, eto uspelog Srbina u BG. Kulturni obrazac našeg junaka je lova, lova i, samo, lova! Nagradne igre donose samo stan u BG, ostvarenje svih snova! Pa još, može i Golf, sreći nema kraja! Nismo bolje zaslužili. Treba sve glavne bg ulice zatvoriti za obične seljačine, samo gradski prevoz i gradske sluẓ̌be, taxi hibridni ili električni, i bicikli. To je to. Al’, mi tu vlast nemamo, a kulturni obrazac koji je neophodan za velike promene, udaljen je svetlosnim godinama od nas; do tada, život se nastavlja u paklu koji smo sami stvorili.

  18. Sve u svemu poruka grupe koja bi sve da resi pristupom imas pare- nemas pare ali bi da izbegnu bilo kakvu odgovornost za ista ,Bravo strucnjaci.

  19. Koliko ima službenih, državnih, automobila u BG? Pa običaan komandir murije, se od kuće do posla vozi službenim, pa opštinari, direktorčići, pa njihove švalerke…

  20. Sve ovo nabrojano nece uopste smanjiti broj automobila. Uzrok nije u EURO 3, vec u izgradnji grada… Nazalost, sem potpune zabrane saobracaja resenje ne postoji..

  21. Obiđite Evropu. Nigde toliko parkinga nego u Srbiji. Svi imaju kola ali ih ne koriste, naj više vole hodati, čak su autobusi i metroi polu prazni. U Stokholmu se ne čisti sneg. U Srbiji 80% vozačkih dozvola je ili falsifikat ili je kupljen. Nekad je samo 60% završilo vozački, danas svi. Zatvoriti parkinge i postaviti parkinge na sprat. Nije pored kreveta ali je bar siguran. U Stokholmu automobili ne mogu stojati blizu obale bar 100 m. Oko stambenih zgrada kod nas parkinzi, kod njih drveće visoko ko zgrada skroz okolo, četvrtina grada su pešačke zone. Građani svoju ulicu mogu pretvoriti u pešačku zonu grad im daje betonske barijere u vidu lava, pokrivaju semafore.

  22. U načelu se slažem, mada mislim da bi ono oko vozila starijih id 20 godina izazvalo revoluciju. Doduše, takv vozila i voze stariji ljudi, tako da nema brige…

  23. A da vi lepo vratite nazad sve one koji su se doselili od 2010?
    Nije vam palo na pamet da zabranite pristup dzipovima u centar grada? Sta ce dzip u centru grada?

  24. Kolege mašinci držite se svoje struke, a saobraćajne probleme prepustite saobraćajnim inženjerima.

  25. U Beču su rešili problem uvođenjem kratke zone parkiranja (ceo grad). Sat vremena košta € 2,50 i max. možeš parkirati 2 sata. Dvomilionski grad rešio problem bez problema i naterao ljude da koriste javni prevoz (koji je uređen za razliku od nas).

  26. U Parizu je drasticno povecana cena parkinga. Cena je oko 6 e/sat za obicne automobile. A duplo vise za velike automobile.

  27. Predlozi su super, neka opozicioni lideri pokrenu donosenje propisa u skupstini grada. Beogradjani bi se sigurno obradovali tome, opozicija bi dobila na popularnosti a vladajuca koalicija bi to sigurno pod pritiskom javnosti prihvatila. Sta cekate-sa reci na dela.

  28. Verovatno letece automobile sto onomad najavi Julie cezar posto juce Kleopatra bese na otvaranju auto puta.

  29. Ovo mi vise liči da su pisali politički komesari za korist bogatih nego mašinski inženjeri…
    ‘Ajde malo pogledajte ponovo šta ste napisali gospodo „inženjeri“…

  30. Treba samo kontrolisatil tehnicku ispravnost vozila jer najmanje 50% vozila su tehnivki neispravna.I to nije banalna neispravnost vec opasna po sigurnost.Prosetajte parkinzima i pogledajte tckove zardjani diskovi za kocnice sta znacil da konice ne koce,lokve ulja ispod avta,poskidani katalozatori,volani sa luftom, iiiii.Jer nije samo vrh drzave koruptan vec je to mentalitet celog drustva.

  31. Zabranjeno za vozila starija od… To je direktan udar na siromašnije slojeve društva. Očito ovi „inženjeri“ ne pripadaju dotičnom sloju pa ih baš briga… A buržuji,nek se šire ulicama ko Beograd na vodi

  32. Znači vi predlažete da samo oni koji imaju pare za nov ili skoro nov automobil može da se vozi ulicama Beograda. Svaka vam čast.

  33. Ja mislim da je uvođenje više biciklističkih staza i žutih traka dovoljno. Sami će ljudi odustati od automobila kada vide da se gradskim prevozom brže i lakše stiže na odredište.

  34. Lecenje posledica umesto uzroka. Smanjiti gustinu gradnje, urediti gradski prevoz mozda vise znace

  35. Kakve ima veze saobraćajna gužva sa Infostanom, sportskim utakmicama i ostalim glupim popustima? Poskupljenje parkinga utiče ne samo na beograđane već i ostale građane Srbije koji dolaze poslovno u Beograd. Mnogo ljudi rade u Beogradu, jer nema posla u njihovim gradovima. Šta će biti sa njima? Zašto pored zabrane registracije automobila sa EURO 3 standardom, ne uvesti i duplo bolji javni prevoz, napraviti par većih parkinga na obodu grada, a odatle prevoziti vozače do centra Beograda.

  36. Pa po vama kao da su automobili sami dosli u grad i sami se krecu ulicama? Problem je porast broja stanovnika dok je sqobracajna infrastruktura ista kao osamdesetih a negde i kao pre drugog svetskog rata.

  37. Poštovani,
    Da li je moguće da imate toliko restriktivnih predloga, a jedini logičan vam je na 7-8 mestu?!
    Nepropisno parkiranje je ključ beogradskih gužvi! Svuda u svetu imate gužve, ali samo u Beogradu možete da parkirate po trotoaru tako da sugrađani moraju da idu ulicom, a osobe u kolicima ostaju kući. Prosto pravilo- nemaš parking, nemaš vozilo! Kako u centru, tako na periferiji!
    Ko vozilom zauzme trotoar, oduzeti vozilo! Đaci, žene sa bebama, stari, idu kolovozom, izlažu se opasnosti, a vozila uredno napakovana na trotoaru. London, Njujork, Pariz… Svi veliki (i mali) gradovi su rigorozni po pitanju parkiranja. Ako nemaš gde da parkiraš, ne poseduješ vozilo. A, parking skup! Nije glavni problem euro3 i slično već – parking! Uklonite nepropisno parkirane (prođite Vračarem, Zvezdarom, Voždovcem…) i uklonićete, preko 100.000 vozila!!! Primenjivati zakon, prosto kao pasulj

  38. Znaci skupa vozila ne prave guzve?Vec samo starija vozila?a pod 1 grad treba da se siri uz svu infrastrukturu sa bolnicama i skolama a u gradu je guzva najvise jer se ruse kuce i grade zgradurine.prvo sprecite investitirski urbanizam

  39. Ok a šta ako ja hoću auto klase euro 3 ili nemam jednostavno para za auto klase euro 5 ? I zašto bi meni kao vozaču klase euro 3 bilo uskraćeno parkiranje u UVP ulicama ? Znači predložena mera za smanjenje gužve iz teksta je ujedno i mera za klasifikaciju građana, tj. Vozači euro 5 vozila imućnijeg statusa bi mogli da se parkiraju u centru, a vozači sa lošijim automobilom ne. Besmislica. Klasa motora nema nikakve veze sa gužvom, već činjenica da na 4 člana porodice ide 3-4 automobila. A kako i da ne ide kad je javni prevoz nepostojeći, izbegavam da kažem van funkcije, jer je odavno takav. A da ne pričamo o dnevnim migracijama ljudi iz ostalih gradova.. posao, fakultet itd…

  40. Kakva je ovo glupost, da ne sme da se vozi jedan čovek u kolima? Znači kupim ga, sipam gorivo, plaćam održavanje i još treba da skupljam ljude po ulicu da ih vozim za džabe?

  41. Prvo poboljsati javni prevoz. Drugo povecati broj taksija. Trece na drugo vozilo povecati dazbine a na treci jos vise. Uvesti parkiralista samo za stanare. I jos mnoga ogranicenja. Zasto Beovoz ne ide na 15 min?

  42. šta li pr####ičate,da li znate da dve trećine komercijalnih vozila kod privatnika su polovna
    ko će da doprema robu
    jedino rešenje je Konji vrani i krilati

  43. Забрана нових становника, градња станова и рег.возила у граду Београду у следећих бар 10 година! Без тога, нема нам спаса, и Бгд ће ускоро имати пет милиона становника, а цела Србија милион ипо!!! Размислите добро о томе!!!

  44. A da dozvolimo privatni jeftini kombi prevoz po gradu, kakav postoji u iIstambulu? Pustite GSP, on propada od devedesetih.Ali onda bezobrazni burazerski taksisti moraju da smanje cene, a Vučić im je dao povlašćen položaj pre 5-6 godina.

  45. Za Dinu i ostale koji se osecaju pogodjenima: svi se zalite,ukljucujuci i mene da svaki dan sate provedete u kolima do pops i kuce a posle nemate ni gde da parkirate auto ali vam je ok da vam komsija ima svij auro,zena svoj,detetu kupe neki autic za 18ti rodjendan i svi se nabiju tu u ulicu. Slazem se da treba resiti gsp ali ako nemas obezbedjeno parking mesto( da nije na ulici) u Japanu npr ne mozes registrovati auto. Da li ti je sad jasno ili ces da ukljucis mozgic?

  46. Neplanska gradnja sadašnje vlasti. Neka daju za vreme svoje vlasti koliko stambenih zgrada je podignuto u centru koliko u bližim i daljim naseljima. Jedino rešenje je rušenje tih objekata..to su zidali članovi i prijatelji SNS a

  47. Evo vrlo dobrog predloga: Da se svi seljaci vrate odakle su došli i neće biti gužvi više!

  48. Kolege mašinci, manite se ćorava posla, jer :

    1. ) Niste nadležni. Ima fakultet u Vojvode Stepe koji je nadležan za saobraćaj.
    2. ) Euro 3 norma nema veze sa gustinom saobraćaja, već sa zagadjenjem. Dok god država
    omogućava uvoz polovnjaka, tu se ništa ne može uraditi. Nekada je, u vreme ćopavog,
    bio dozvoljen uvoz vozila DO 5 GODINA STAROSTI. Čitajte stare propise, nije zarazno.
    3. ) Gustina naseljenosti u Beogradu – „gde god vidiš zgodno mesto , ti zgradu posadi“. I za
    ovo niste nadležni. Izgradnja zgrada na mestu porodničnih kuća, jer može im se, oni
    su veliki investitori – primer je stari Vračar koji je pretvoren u Gazu u sred Beogada.
    4. ) Očajan gradski prevoz koji tera ljude da voze kola – i za ovo niste nadležni.

    itd, itd….. mnogo loših predloga koji ne pogadjaju suštinu problema Beograda već pokušavate
    da lečite posledice a ne uzrok problema.

  49. Naravno, mere koje nisu sistemske nego gašenje požara čašom vode iz ugla tj. principa „moju kuću gasite a za ostalo ćemo da vidimo“.
    Dakle:
    1. METRO – prazna obećanja 50 godina
    2. METRO – nema tako velikog i zbijenog grada u svetu a koji ga nema
    3. METRO – manje rasipanja gradskog budžeta na gluposti
    4. decentralizacija Srbije – da se ne odvija baš sve u Beogradu
    5. prestanak divlje urbanizacije Beograda
    6. subvencije stanovništvu za život van teritorije Beograda
    7. i sl. mere a ne da se građanima nešto uskraćuje, nego da im se nešto pruži.

  50. Smanjice se ubrzo broj vozila u Bg…. Samo da stigne ta najavljena svetska finansijska kriza. Pa svako u svoje selo 🙂

  51. Otkud sad problem sa parkiranjem. Zar u Beogradu ljudi nemaju za hleb, benzin, provode. Nikad više vozila na putevima a svi se nešto žale na besparicu.

  52. A da se za početak uredi gradski prevoz, da ne gubimo po 1h da bi smo presli 8km u jednom pravcu? I da se sprovode kažnjavanja za parkiranje na zelenoj površini, kao i zauzimanje trake kako bi se parkirala vozila? Možda kada ljudi shvate da nemaju gde da parkiraju se odreknu i viška vozila jer je neretko slučaj da neko ima službeno vozilo + 2-3 vozila po domaćinstvu.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

3.januara 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zoran Panović, novinar

Mislim da bi bilo krajnje pošteno i odgovorno da se ljudi koji zaista vole Danas učlane u Klub čitalaca Danasa.