Nova Demokratska stranka Srbije (Nova DSS) je danas Agenciji za borbu protiv korupcije podnela predstavku jer smatra da je gradska uprava Beograda „nedomaćinski“ rezervisala 250 miliona dinara, odnosno 2,2 miliona evra, da bi zakupila reklamni prostor u 615 vozila javnog gradskog prevoza.
Stranka je navela i da Grad time namerava da plati i postavljanje plakata o načinu plaćanja prevoza, mada su „skoro potpuno identične informacije“ na postojećim plakatima u vozilima i na stajalištima.
Predsednik Gradskog odbora te stranke za Beograd Filip Blagojević izjavio je novinarima ispred sedišta Agencije da od nje očekuje da sprovede nadzor nad okvirnim sporazumom koji je zaključio kroz javnu nabavku gradski Sekretarijat za javni prevoz i da interveniše ako uoči nepravilnosti.
Po njegovim rečima, sem što je planirani zakup reklamnog prostora nepotreban, pogotovu što postojeći plakati ne koštaju, čak i kada bi se postavljali novi plakati, za to je dovoljno oko 60 miliona dinara, četiri puta manje od rezervisanog novaca.
„Ti okvirni sporazumi ne moraju da znače da će se ceo iznos potrošiti u toku godine, ali mislim da se to veoma moguće. Tako bismo, na primer, u jednom vozilu te nove plakate videli na 19 reklamnih prostora, mada je na njima novo, u odnosu na postojeće, samo to da kontrolu karata obavlja komunalna milicija“, napomenuo je Blagojević.
Ocenio je da je to „nelogičan“ način trošenja novca građana, dovoljan da se plati mesečna kirija za 6.000 porodica, ili da se kupi 30 stanova koji bi se, na primer, dodelili mladih bračnim parovima da bi ostali u zemlji.
„Nalazimo se u situaciji da se nepotrebno, iracionalno potroši velika suma novca koja bi itekako mogla da se iskoristi na drugi način tako da se poboljšaju uslovi života Beograđana“, napomenuo je Blagojević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.