Radnici glavne autobuske stanice u Beogradu strahuju za svoju budućnost. Kažu da ih je na to, između ostalih problema – navela i izjava gradonačelnika Aleksandra Šapića koji je rekao da će da tražiti od države da se ta stanica oduzme od privatnika i preda Gradu Beogradu. Zaposleni tvrde da navedeno nije tačno, jer BAS pripada grupi velikih preduzeća, sa statusom Akcionarskog društva i nema status privatnog.
Dva dana nakon preuzimanja funkcije gradonačelnika Beograda, Aleksandar Šapić je počeo da najavljuje šta će prvo da radi. Na toj listi – našla se i glavna autobuska stanica u Beogradu.
„Ja ću za par dana dati predlog Vladi Republike Srbije da oduzmemo ovu autobusku stanicu ovde toj privatnoj kompaniji BAS koja nije izgradila, čekamo tri godine… Znači da je oduzmemo, da Grad to preuzme na sebe, da mi završimo te radove, pa ćemo da vidimo ko će njome da upravlja“, rekao je Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, 22. juna.
Dok se ne odluči ko će da upravlja stanicom, radnici gradonačelniku poručuju da niko ne može da je oduzme i preda gradu.
„Naš novi gradonačelnik, gospodin Aleksandar Šapić trebalo bi da zna da mi nismo apsolutno privatno preduzeće, da grad ima 30 odsto akcija u našem fondu, da PIO fond ima 10 posto, da su ostalo akcionari – tj. radnici BAS-a, tako da mi nemamo apsolutnog vlasnika i mi nismo definitivno privatno preduzeće“, objašnjava Slobodan Kovrlija, predsednik Nezavisnog sindikata BAS a.d.
Beogradska autobuska stanica broji oko 700 radnika. Sa izgradnjom Beograda na vodi, počeli su i planovi o njenom premeštanju na Novi Beograd. Radovi su počeli 2018. ali im se i dalje ne nazire kraj.
Zaposleni kažu da se nalaze u pat poziciji, jer od nadležnih iz preduzeća i Grada ne dobijaju informaciju kada će posao biti završen. To, kažu, nisu čuli ni od novog gradonačelnika, kom su se, kako tvrde, obratili, ali odgovor još nisu dobili.
„Da li radnici prelaze na tu novu stanicu koju gospodin Šapić planira da preuzme, da li smo mi u bilo kakvim planovima – socijalni program ili bilo šta drugo – to nigde u toj informaciji nismo mogli da čujemo, sem da će nam oduzeti… Ne znam kakav je to izraz „oduzimati nešto“ čiji je grad Beograd već delom vlasnik“, navodi Kovrlija.
N1: Strahujete za svoju budućnost?
Kovrlija: Naravno da strahujemo, jer nije prvo preduzeće koje je nestalo u trenutku.
„Prihodi BAS-a su smanjeni, plate su smanjene na 65 posto, mada putnika sada ima sve više i više. Poboljšava se situacija sa te strane, ali rukovodstvo ništa ne preduzima, ne povećavaju nam plate, mi radimo sa tim minimalnim zaradama, malo većim od minimalca i to je to“, kaže Nenad Ćurković, radnik BAS-a.
Rokovi probijani, stanica još nije gotova
Za izgradnju nove stanice, BAS je uzeo kredit od 12 miliona evra. Međutim, na pitanje N1 zašto stanica i dalje nije završena, iako su nekoliko puta rokovi bili probijani, kao i šta će biti sa radnicima, odgovor nije stigao.
„Situacija je za radnike jako loša, pošto radnici su u neizvesnosti da li će ostati bez posla, Grad je isplatio BAS-u novac, obezbedio je tamo mesto gde će se izmestiti stanica i BAS je trebalo da bude investitor. E sad, gde su ti novci otišli“, dodaje Nenad Ćurković, radnik BAS-a.
A da li će i kada cela situacija dobiti epilog još nije poznato. Pisali smo kabinetu novog gradonačelnika – na osnovu čega će tražiti da se glavna autobuska stanica oduzme i preda Gradu Beogradu i na koji način će radnici biti zaštićeni, ali odgovor nismo dobili.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.