Prvi novi model automobila koji će se proizvoditi u kompaniji Fijat automobili Srbija u Kragujevcu najverovatnije će biti manja limuzina „sedan“ (vozilo „B“ klase ili segmenta), koja se u Fijatovim razvojnim planovima vodi pod šifrom „342“.
Prvi čovek Fijata Serđo Markione preksinoć je objavio plan poslovanja italijanske kompanije u narednih pet godina i tom prilikom nije precizirao koji će konkretno model biti sastavljan u pogonima u Kragujevcu, ali se iz najavljenog može zaključiti da je zaista reč o sedanu.
Naime, Markione je najavio da će pod oznakom Fijat najpre u 2011. na tržište biti izbačena nova verzija „pande“, kao i novi džip. Proizvodnja „pande“ biće rezervisana za fabriku u Brazilu tako da Srbija otpada kao opcija. Za 2012. planirana su tri nova modela – supermini koji bi zamenio model „uno“, model MPV vozila sa sedam sedišta, kao i sedan. Već je u martu obznanjeno da će supermini biti sklapan u Italiji tako da je i taj model ostavljen za pogone van Srbije što bi značilo da je jedina preostala opcija za Kragujevac upravo sedan jer je najavljeno da će u našoj zemlji biti instalirana platforma za vozilo manjih gabarita.
Kako Danas saznaje, u Kragujevcu očekuju da će proizvodnja prvog novog vozila startovati u drugoj fazi rekonstrukcije pogona odnosno početkom 2012. godine što je u skladu sa idejom o lansiranju novog sedana. U prvoj fazi, proizvodiće se do 200.000 automobila godišnje, s time što bi, u zavisnosti od sitiacije na tržištu, proizvodnja u FAS-u, do 2015. mogla da naraste i na 300.000 vozila u jednoj godini.
Fijat je objavio plan prema kojem planira proizvodnju šest miliona vozila godišnje do 2014. Markione je saopštio da je to minimum koji je neophodan da bi kompanija preživela. Okosnica plana je razdvajanja automobilskog od kamionskog, autobuskog i industrijskog programa (poljoprivredna i građevinska mehanizacija) koji će biti izdvojen u novu kompaniju Fijat industriz. Fijatova nova proizvodnja počela bi već 2011. sa novom „pandom“, kao i novim džipom po uzoru na „dodž džurni“. U 2012. Fijat će izbaciti novi supermini (očekuje se da to bude novi Uno koji bi se proizvodio u Brazilu), novi kompakt MPV (sa pet i sedam sedišta), kao i sedan veličine „džete“. U 2013. Fijat će lansirati potpuno novi gradski auto koji bi zamenio model „seićento“, zamenu za „punto evo“, kao i zamenu za „bravo hečbek“.
U okviru kombinacije Lančija-Krajsler, na tržište bi u 2011. bila izbačena zamena za Lančijin „ipsilon“ i novi „grand vojadžer“ MPV. U 2012. novitet bi bio model veličine „golfa“ u formi sedana i hečbeka. U 2013. bi ta dva brenda izbacila na tržište luksuzni džip, a Krajsler bi u Severnoj Americi plasirao rivala Fordovom modelu „mondeo“. Deo Fijatovih modela biće ukinut do kraja godine poput „krome hečbek“ i „multiple“. Ove godine Džip će dobiti novi „grand čiroki“, a doći će i do redizajna „vranglera“, „patriota“ i „kompasa“ tokom 2011. U 2013. biće izbačen novi „čiroki“ i još jedan džip.
Ferari će imati šest novih modela do 2013. Alfa romeo će takođe biti unapređen sa sedam novih modela, a i Maserati radi na novom modelu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.