Jedan od učesnika regionalne konferencije medijskih trendova – SEMPL, koja se u novembru održava u Portorožu je i šeridan Simuv.
Ovaj britanski preduzetnik i motivacioni govornik, poznat je po nekonvencionalnim idejama, poput promovisanja sopstvene valute „The Ego“, ali i promene sopstvenog imena u „Bog“. On je u stalnoj potrazi za novim proizvodima, među kojima su konceptualni pokloni, igračke za odrasle, čestitke i drugi neobični proizvodi. „Biće zabavno, uzbudljivo i korisno“, poručuje Simove na početku razgovora.
* Važite za „čoveka od ideja“, pa verovatno većina ljudi ili kompanija sa kojima sarađujete, očekuje da ćete u trenutku smisliti nešto novo. Kako izgleda proces nastajanja novih ideja?
– Naučio sam da treba da uroniti u svaki kreativni izazov pred kojim smo se našli. Ako se o mozgu razmišlja kao o svojevrsnom kompjuteru, onda to znači da u tu „mašinu“ treba staviti što više informacija i dobro ih „promešati“. Uveren sam da su svi ljudi, manje ili više, kreativni i da je ljudski mozak toliko evoluirao da može uspešno da rešava gotovo sve probleme. Pritom je važno shvatiti da je jedan od preduslova za dobro funkcionisanje mozga, da bude dobro nahranjen. Možete ga hraniti dobrim brifom, uz dodatak drugih stimulansa (podsticaja) poput Vikipedije, ili obilaska muzeja, i tada će vaš um zaiskriti. Treba, dakle, trenirati mozak da „izvrne“ zanimljiv sadržaj koji je tu već deponovan.
* Jedna od vaših najneobičnijih ideja jeste lansiranje sopstvene valute „The Ego“. Šta želite da postignete ovim, i sličnim, projektima – da provocirate ljude, da ih inspirišete, ili naterate ih da drukčije razmišljaju?
– Podjednako volim da se pravim važan i da zabavim, ali ponekad bi ljude trebalo navesti da razmišljaju. Fasciniran sam ljudima, onim u šta veruju, kako se organizuju, a to interesovanje se širi na religiju, društvene norme, državnu upravu. I sve što bi moglo da bude izloženo humoru za mene predstavlja izazov. Mislim da je dobro navesti ljude da misle o svetu koji ih okružuje, jer se samo istraživanjem sveta i ustanovljenih pravila mogu desiti promene. Kada sam sebe nazvao „Bogom“, to sam delimično uradio i zbog toga što mi je fascinantno u šta ljudi veruju. Mislim da uverenja ponekad treba preispitati. Stvaranje valute „The Ego“ bilo je inspirisano razmišljanjem o konceptu novca i vrednosti. Vrednost je relativna u poslovnom smislu a sve se svodi na to da radnici stvaraju vrednost, koja se onda nudi kupcima po višoj ceni nego što su bili troškovi izrade. I tako se stvara profit.
* U svojim motivacionim govorima, često otkrivate sopstvene tajne za uspeh. Da li ste spremni da nam otkrijete neku od tih tajni?
– Na uspeh utiče više faktora i ovo je kao da pitate šta je dobar ukus. To je veoma lična stvar. Za mene je zdravlje osnovni nivo uspeha. Drugi nivo su međuljudski odnosi, a treći neka vrsta ispunjenosti. Nekoga može ispuniti kupovina Guči torbica, što meni lično ne znači ništa, ili ostvarenje nečega što ste stvorili od nule, što je potpuno druga priča. Svojevrsni uspeh može da predstavlja i odsustvo stresa, ali i mogućnost izbora. Ogromna je privilegija biti u mogućnosti da sam odlučuješ o tome šta ćeš da radiš svaki dan. Činjenica je, takođe, da novac nije jedina mera uspeha. Naravno, divno je imati sedište u prvoj klasi aviona i nositi kvalitetno odelo, ali svima je sada jasno da materijalna, ili čulna zadovoljstva nisu dovoljna. Moramo da budemo ispunjeni, a taj nivo zadovoljstva možemo da dostignemo ako se bavimo nečim u čemu smo dobri. Zadovoljstvo pruža i ostvarivanje malih pobeda, zatim pružanje pomoći onima kojima je to potrebno, ili stvaranje porodice.
* Šta ćete poručiti učesnicima SEMPL konferencije?
– Veoma sam uzbuđen i zahvalan organizatorima ovog skupa što su me pozvali. Spreman sam da svakom od učesnika ovog skupa ponudim konkretne savete kako bi unapredili posao kojim se bave. Govoriću o tehnikama za unapređenje kreativnosti a sve to biće praćeno marketinškim savetima koji će vas učiniti još uspešnijim u poslovanju, ali i privatnom životu. Obećavam. Neki govornici će na publiku uticati pozitivno, neki inspirativno, a neki će aktivirati pažnju na zabavan način. Nadam se da ću ja pružiti sve to.
Nova aplikacija* šta u ovom trenutku okupira vašu pažnju?
– Imam nekoliko zaista uzbudljivih projekata, pomenuću novu aplikaciju koja se pojavljuje pod nazivom „tilt“. Reč je o ozbiljnoj poslovnoj ideji, koja se razlikuje od moje proizvodne linije. Primetio sam, zapravo, da podatke sa vizitkarte, koju dobijete prilikom upoznavanja s nekom novom osobom, nije lako prebaciti u imenik na svom telefonu, ili u kompjuteru. Zato sam osmislio aplikaciju koja vam omogućava da postavite svoj telefon na nečiji drugi i odmah razmenite kontakte. Aplikacija je aktivna čak i kada ste oflajn.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.