U Zastavinoj fabrici automobila u toku je instaliranje opreme za proizvodnju „punta“ sa dizel motorom vredne nekoliko miliona evra. Osim toga, biće instalirane i numeričke mašine sa povećanje kapaciteta proizvodnje, poboljšanje kvaliteta, efikasnosti i kompletne organizacije posla.

U Zastavi kažu da će posle ugradnje nove opreme i automatizacije procesa proizvodnje u nekim celinama fabtrike automobila prestati potreba za organizovanjem rada u dve smene, dok će, s druge strane, na pojedinim poslovima (bojenje i lakiranje školjki) ipak biti angažovan povećan broj radnika. Probna proizvodnja dizel varijante „punta“ počeće do kraja ovog meseca, dok će serijska produkcija „punta klasik 1,3 dizel“ startovati početkom jula. Obim te proizvodnje zavisiće od tražnje na tržištu, s tim što je iz kompanije Fijat automobili Srbija već najavljeno da će dizel varijanta „punta“ činiti 15 do 20 odsto mesečne proizvodnje tog modela automobila. Kompanija Fijat automobili Srbija najavila je nedavno da će se u Kragujevcu proizvoditi dve varijante „punta klasik 1,3 dizel“, te da će obe imati dizel motor od 70 konjskih snaga. U Zastavi je od kraja marta proizvedeno oko 3.000 „punta“ sa benzinskim motorom.

Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević kaže da je dizel motor, koji će biti ugrađivan, „najbolji evropski motor te vrste. „Reč je o Fijatovom motoru od 1.300 kubika sa potrošnjom ispod četiri litra gotriva na 100 kilometara koji, zbog kvaliteta, kupuju i mnoge druge svetske kompanije, ističe Radojević u izjavi za Danas.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari