Serijska proizvodnja novog "fijata 500L" od juna 1Foto: Fonet/Dragan Antonić

Serijska proizvodnja novog, odnosno redizajniranog „fijata 500L“, zvanično će, kao što je Danas već najavio, startovati u junu.

Međutim, prvi tako restilizovani model iz kragujevačke fabrike početi da silaze tokom ovog meseca – nezvanično je, uoči prvomajskih praznika, potvrđeno našem listu u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija. Menadžment Grupacije FAS odlučio je da redizajnirani „fijat 500 L“ predstavi međunarodnoj javnosti 29. i 30. maja u Torontu, mada se ranije očekivalo da će promocija biti na martovskom Salonu automobila u Ženevi, koji slovi za najveću evropsku, pa i planetarno najznačajniju smotru noviteta u svetskoj automobilskoj industriji. Upućeni pretpostavljaju da je Toronto izabran iz dva razloga. Prvi se odnosi na činjenicu da taj model najslabiji plasman, od početka proizvodnje u Kragujevcu, beleži upravo u Severnoj Americi, pa bi svetska promocija u toj sredini mogla da „pogura“ prodaju u SAD, Kanadi i Meksiku. Drugi razlog za predstavljanje „fijata 500L“ u najmogoljudnijem kanadskom gradu mogao bi da se veže za sve veću okrenutost kompanije FCA, naročito njenog izvršnog direktora, Serđa Markionea, Americi i Aziji i tamošnjim tržištima. Markione je o takvoj poslovnoj orijentaciji FCA Grupacije u više navrata i javno govorio, a ukoliko se to dogodi, moglo bi značajno da utiče na sudbinu fabrike u Srbiji, kao što utiču i još uvek nepotvrđene informacije da centrala kompanije u narednih nekoliko godina ne planira pokretanje proizvodnje novih modela malih, to jest automobila „A“ i „B“ klase. Ono što zabrinjava jeste činjenica da je najveći deo instalirirane opreme u kragujevačkoj fabrici automobila namenjen, kao što je već znano, za proizvodnju automobila „B“ klase…

Kao uteha donekle može da posluži saznanje da se se u gotovo svim svetskim kompanijama restilizovani automobili postojećih modela pojavljuju kao prethodnica novim tipovima vozila, najčešće u konkretnoj fabrici. No, pravila se menjaju i u automobilskoj industriji, što znači da bi Vlada Srbije, kao suvlasnik FCA Srbija, godinu i kusur dana pre isteka ugovora sa Fijatom o formiranju zajedničke fabrike, konačno i svim raspoloživim kanalima i dozvoljenim sredstvima trebalo da počne da insistira na povećanju obima proizvodnje, što podazumeva izradu berem još jednog modela u centru Šumadije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari