O železničkim projektima u Srbiji pitaće se Železnice Srbije. To je jedinstveni stav našeg poslovodstva. Dakle, prvo će se graditi pruga od Stare Pazove do Novog Sada i za nju će biti iskorišćena sredstva iz ruskog kredita.

 To, naravno, ne znači da neće biti građena pruga Valjevo – Loznica, ali deonica Stara Pazova – Novi Sad je prioritet – izjavio je za Danas Dragoljub Simonović, generalni direktor Železnica Srbije povodom suprotstavljenih mišljenja poslovodstva tog preduzeća i ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića o tome šta treba da budu železnički prioriteti koji će se finansirati iz ruskog kredita.

Prema njegovim rečima, ubrzano se radi na ispitivanju razloga zbog čega je Železnica Srbije u prethodne tri godine platile Evropskoj banci za obnovu i razvoj kaznene penale i provizije u iznosu od oko dva miliona evra zbog nepovlačenja odobrenog kredita od 200 miliona evra, koje je trebalo iskoristiti za za nabavku novih elektromotornih vozova i višesistemskih lokomotiva. Simonović je naglasio da će javnost sa rezultatima sprovedene istrage o tom pitanju biti upoznata najkasnije do 4. ili 5. februara.

Direktor Železnica Srbije je pozdravio to što je Predlog zakona o garancijama za kredit Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj od 10 miliona kuvajtskih dinara, za izgradnju nove glavne železničke stanice u Beogradu – Prokopa, stigao u Skupštinu Srbije na usvajanje po hitnom postupku.

– Na srpskim železnicama ima „uskih grla“ i jedno od njih je upravo Prokop. Izgradnjom nove železničke stanice Prokop otklonio bi se taj problem, poboljšao i ubrzao bi se protok vozova koji saobraćaju na toj deonici. Zbog toga je veoma važno što će se o garancijama za kuvajtski kredit fonda razgovarati u Skupštini po hitnom postupku – naglasio je Simonović.

Ugovor o kuvajtskom kreditu za Železnicu Srbije, protivvrednosti oko 26 miliona evra, 10. decembra prošle godine su potpisali predstavnici Vlade Srbije i Kuvajtskog fonda. Predloženo je da garancija koja je uslov za povlačenje kredita, ratifikuje po hitnom postupku, da bi novac za projekat što pre počeo da se koristi.

Projekat obuhvata prvu fazu izgradnje nove železničke stanice Prokopu Beogradu, površine oko 37.000 kvadratnih metara, sa osam glavnih i četiri sporedna koloseka, i konsultantske inženjering usluge za projektovanje, upravljanje projektom i nadzor nad izgradnjom. Ugovorom o garanciji predviđeno je da Srbija bezuslovno garantuje, kao primarni dužnik, a ne samo kao jemac, blagovremeno i potpuno izvršavanje svih obaveza Železnice Srbije kao korisnika kredita, navodi se u obrazloženju zakona. Vlada Srbije će se ugovorom o garanciji obavezati da dodeli i obezbedi u budžetu, na godišnjem nivou, novac koji će omogućiti Železnici Srbije isplatu duga Kuvajtskom fondu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari