Sindikat kargo Srbija od otkaza spasio šezdesetak radnika

Nastavljaju se otpuštanja u preduzećima železnice

Ostavite komentar


  1. Svi sindikati,pa i ovaj, rade u sprezi sa rukovodstvom SNS,rukovodstvom ŽS. I ove kao i u prethodne godine merilo da odredjivanje viška zaposlenih je bilo da li smo u SNS-u i njima odgovarajućem sindikatu.Uostalom, 13 mašinovodja iz Vuče vozova Ruma dobilo je otkaze zbog kradje nafte.Nekoliko nih je vraćeno na posao početkom ove godine ali ne u Kargo Ruma već u Sektor za infrastrukturu a prethodno smo nas nekoliko dobili otkaze iz Sektora za TKP koji je još uvek deo Infrastrukture.Da li smo oterani na ulicu da bi lopovi dobili radna mesta? Prošle godine, u Sektoru za TKP ,radnik koji je radio na radnom mestu električara u Pomoćnom vozu u Makišu, istovremeno je radio u Švedskoj a Direktor Sektora Bulatović Vladimir i Šef Sekcije za TKP Beograd Vučković Aleksandar su mu uredno vodili radno vreme,primao je platu,imao socijalno i penziono osiguranje. O svemu ovom postoje dokazi koji se nalaze u Vuči vozova Ruma,Sektoru za TKP Beograd.Vučković je suspendovan na 30 dana i vraćen na posao,Bulatović unapredjen u Izvršenog direktora Srbija Kargo. Šta je sindikat po ovim nepravilnostima uradio,šta je uradio Generalni Direktor Garibovcić,zašto odgovorni nisu dobili otkaze i zašto su invalidi rada oterani na ulicu?

    1. Druze, glup si. Radno vreme za radnike Pomoćnog voza vodi šef Pomoćnog voza.

    2. @Ćirković Dragan, Sve što je navedeno je apsolutno netačno, u prilog tvrdnji ide da su mašinovođe koje su dobile otkaz u Železnicama Srbije posle sudskog postupka vraćene na posao u Železnicama Srbije ad, a ne u Infrastrukturu železnice Srbije ad, kao drugo dobili su otkaz za ugrozavanje bezbednosti saobraćaja jer su vozili brže od propisane brzine, po mišljenju tadašnjeg rukovodstva Sektora za vuču vozova, a nakon suđenja sve te optužbe su opovrgnute i mašinovođe su vraćene na posao u sadašnju Železnicu Srbije ad jer su i od nje dobili otkaz, a kako Železnice Srbije ad nemaju više poslove operatera (posao mašinovođe jer nemaju lokomotive) te mašinovođe su radile u nekom magacinu. Elem, čista je laž da radnici TKP dobijaju otkaz zbog lopova.
      @ Što se tiče radnika na pomoćnom vozu-električara on je imao uredno rešenje o neplaćenom odsustvu, a da se problem javio nakon dolaska u Srbiju iz zemlj gde je radio. Kada je počeo da radi i hteo da koristi godišnji odmor, pravnica koja mu je radila rešenje, nespretnim i spletom okolnosti pogrešila u istom a tadašnji šef Sekcije TKP je potpisao navedeno rešenje jer nije ni sumnjao u verodostojnost rešenja, direktor Sektor TKP Bulatović nakon saznanja propusta u radu sproveo nadzor nad učinjenom povredom radne obaveze i navedena lica predložio generalnom direktoru Gariboviću za sankcionisanje što je Garibović prihvatio i suspendovao zaposlene i novčano kaznio i čak su dobili upozorenje pred otkaz u skladu sa Zakonom o radu.
      Bilo bi dobro da svi stručni ljudi ostanu da rade a ne neki pekari, mesari, frizeri, profesori, hemičari, agronomi i drugi nepotrebni radnici na železnici, a verujte mi ima ih na stotine. Za to se treba boriti g. Ćirkoviću da se provere sve diplome onih koji ostaju da rade, da se vidi da li imaju potrebnu kvalifikaciju-diplomu za rad na železnici. Ovako okrećete profesionalne radnike železničare jedne protiv drugih a puno više vrede od gore pomenutih „stručnjaka“.

      1. Tako je druze. Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta predvidjeni su uslovi za svako radno mesto, strucna sprema, zdravstveni pregled, godine iskustva i strucni ispit… Problem je i sto vise od 50% zaposlenih u strucnim sluzbama i sektorima nemaju polozen strucni ispit, jer nemaju adekvatnu strucnu spremu da bi ga polagali ( menadžeri itd..). A u Zakonu o bezbednosti železničkog saobracaja u kaznenim odredbama jasno stoji da je kazna ako radnik nema strucni ispit od 700.000 do 2.000.000 dinara. Tako da se nadam da ce poslovodstvo da se pozabavi malo i sa tim, da ne bi imali problema kasnije.

    3. Pomoćni voz je pripadao Sektoru za TKP,Direktor je bio Mišić a radno vreme im je vodjeno u Sektoru za TKP inače ne bi bili suspendovani šef Sekcije i obračunski radnik. Policija MUP Šabac i Ruma su mašinovodje hapsile na licu mesta ( čak i njihove saradnike) a inače od juče TKP više ne postoji stručnjaci.Ja nikog neću nazvati glupim,sami o sebi govorite.

    4. Ljudi,vaši odgovori su više nego smešni,čak šta više jadni i žalosni. Mašinovodje vraćene u “neke magacine“? Kakav genijalan odgovor. Pre par meseci primljeno je tridesetak mladih mašinovodja a nema lokomotiva ?Nijedan mašinovodja nikad nije dobio otkaz zbog prekoračenja brzine već su novčano kažnjavani, čak ni kod vanrednih dogadjaja nisu dobijali otkaze. Za pomoćni voz sam već odgovorio osim što nisam pitao zašto Vojvodina nema pomoćni voz a ugašene su radionice u Šidu,Rumi,Novom Sadu i Subotici ? U Sektoru za TKP je najviše ugašenih radnih mesta u zadnjih desetak godina te su stoga mnogi bravari,varioci,vozači bili prinudjeni da se prekvalifikuju za radna mesta pregledača kola a u administraciji je ukinuto oko 70% radnih mesta što se i sada radi u Kargu. Što se tiče diploma sa dopisnih fakulteta borite se sami jer to niste učinili do danas.
      Poenta mog komentara da su u svim službama invalidi rada ostali bez posla tako što su nam ukinuta radna mesta a što se sistematski radi još od devedesetih.Da li se bilo koji sindikat ili bilo koji radnik.stručnjak javno suprostavio takvoj politici rukovodstva? Nije i neće.

      1. Ne širi dezinformacije, masinovođe su vraćene u Železnice Srbije ad i rade/radili su u muzeju u Beogradu, Nemanjina 6. Bolje gledaj svoja posla kad već nećeš da iznosiš istinu. Za tvoju informaciju mašinovođe iz Rume su blokirale brzinomer na lokomotivi i zato su dobili otkaz, ajd sad lepo spavaj… i ne iznosi neistinu više !

  2. Ovih 60 su valjda na brzinu skupili pare da otkupe svoja mesta, jer NAPREDNJACI sve naplacuju, kao da im je deda ostavio Srbiju.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. jul 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Jelena Glušac, novinarka

Danas je važnije nego ikada braniti slobodu govora i kritičke misli. Zato čitam Danas.