U kompaniji Fijat automobili Srbija, juče su, nakon trodnevnog zastoja, ponovo pokrenute proizvodne linije i montažne trke. Zaposleni u FAS-u juče su radili u tri smene i proizveli 600 automobila „fijat 500L“, što je uobičajena dnevna proizvodnja vozila u kragujevačkoj fabrici.
Za juče najavljeni sastanak rukovodstva fabričkog sindikata i menadžmenta FAS-a otkazan je, pošto će se u kompaniji normalno raditi i narednih dana. U sindikatu pojašnjavaju da su sastanci sa menadžmentom fabrike neophodni u slučaju prekida proizvodnje, čega, kako tvrde, sledećih dana neće biti.
Predsednik sindikata u FAS-u Zoran Marković za naš list kaže da će do kraja meseca u fabrici ipak biti još neradnih dana, koji će biti određivani na osnovu nedeljnih planova proizvodnje. On potvrđuje da je sindikalna organizacija FAS-a od Vlade Srbije zatražila da se, kao suvlasnik kompanije, aktivnije angažuje u vezi sa proizvodnjom još jednog modela automobila u kragujevačkoj fabrici.
– Nama trenutno nije mnogo bitno da li bismo radili neki već postojeći ili potpuno novi model automobila. Nemamo ništa protiv da se u fabrici privremeno obnovi i proizvodnja „punta“, s time što od Vlade Srbije tražimo i očekujemo da sa menadžmentom Fijata što pre započne pregovore o novom modelu koji bi se pravio u Kragujevcu – ističe Marković, napominjući da se u FAS-u „šuška“ o novom modelu, ali da nikakvih zvaničnih informacija, niti konkretnih aktivnosti s tim u vezi u fabrici nema.
Podsetimo da je premijer Aleksandar Vučić još početkom maja najavljivao odlazak u Toronto i otvaranje pregovora sa menadžmentom Fijata o novom modelu koji bi se proizvodio u Kragujevcu. Tu njegovu najavu odnele su, međutim, potonje majske poplave, a Vučić se docnije više nije oglašavao o tome, osim što je u Moskvi bezuspešno pokušao da izdejstvuje da predsednik Rusije Vladimir Putin održi prošlogodišnje obećanje o dozvoli bescarinski izvoz kontingenta od 10.000 „fijata 500L“ na rusko tržište.
Očekuje se, ipak, da će Vlada Srbije do kraja godine započeti pregovore sa menadžmentom Fijata o proizvodnji novog modela automobila u Kragujevcu., uprkos činjenici da još uvek nije ispunila sve ugovorne obaveze prema italijanskom partneru i što će, kao suvlasnik kragujevačke fabrike, morati i finansijsku da učestvuje u pripremama za proizvodnju još jednog novog automobila u centru Šumadije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.