U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija danas je, nedelju dana nakon minulog tronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora („feragosta“), opet prekinuta proizvodnja modela „fijat 500L“.
Aktuelni zastoj, uzrokovan već uobičajenim usklađivanjem sa zahtevima tržišta, s obzirom da Fijat, kao i ostale velike svetske kompanije, ne proizvodi automobile za zalihe, bio je najavljen još uoči „feragosta“, a proizvodne i montažne trake u kragujevačkoj fabrici ponovo će biti pokrenute u ponedeljak, 3. septembra.
U Samostalnom sindikatu FCA Srbija novinarima su juče kazali da će svi zaposleni u kompaniji, osim onih koji rade u službi obezbeđenja, te finansijskom sektoru i marketingu, do kraja ove sedmice biti na plaćenom odsustvu, tokom kojeg će im svaki radni dana, shodno Kolektivnom ugovoru, biti plaćen 65 odsto od prosečne mesečne zarade u proteklih dvanaest meseci.
Zaposlene i rukovodstva oba Fijatova sindikata – Samostalnog i UGS „Nezavisnost“ – od proizvodnih zastoja, koji im ne prijaju ali ih smatraju poslovnom realnošću, mnogo više brine činjenica da se bliži 29. septembar, kada ističe desetogodišnji ugovor države Srbije i Fijata o formiranju zajedničke automobilske kompanije, a da još uvek, ni sa koje strane, nema nikakvih informacija o daljoj sudbini tog sporazuma. Pretpostavljaju da će ugovor države i Fijata da traje sve dok se, kako se nezvanično poručuje, jedna strana iz njega ne povuče, ali bi voleli da čuju i zvanično da je to tako. Kao što bi voleli da znaju da li će država, poreskim olakšicama i drugim benefitima, i posle 29. septembra da nastavi da subvencioniše Fijatovu proizvodnju u Kragujevcu.
Interesuje ih i kakvi su planovi Grupacije Fijat Krajsler automobili u fabrici u Kragujevcu koja ima kapacitet za gotovo trostruko veću proizvodnju od trenutne. Zabrinuti su i zbog nedavne smene na čelu FCA Grupacije, uzrokovane iznenadnom smrću prvog čoveka te multinacionalne kompanije Serđa Markionea i potonjim povlačenjem njegovog zamenika Alfreda Altavila koji je, pored ostalog, bio nadležan i za kragujevačku fabriku automobila.
Rukovodstvo fabričkog Samostalnog sindikata uoči „feragosta“ je od nadležnih zatražilo informaciju o stavu Vlade Srbije kad je ugovor sa Fijatom u potanju. Iz Vlade, međutim, već mesec dana nema nikakvog odgovora, što je razlog za dodatnu brigu zaposlenih.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.