Generalni direktor Fijat Krajsler automobili grupe Serđo Markione danas će saopštiti plan razvoja FCA u narednih pet godina.
Mediji u Srbiji već danima navode sopstvena saznanja o namerama Fijata u Srbiji, koja idu od toga da će Fijat od jeseni ostati bez subvencija, preko toga da ugovor države sa Fijatom, u stvari, važi do 2023, pa sve do potpuno neosnovanih ocena da su hale u kojima se proizvodi model „500l“ poluprazne jer radnici u to vreme okopavaju kukuruz po selima.
Da li će Markione danas saopštiti i planove iz kojih bi se sa sigurnošću dala pročitati i sudbina Fijatove fabrike u Srbiji, znaće se nekoliko sati pošto ove novine budu na kioscima, ali u sindikatima koji informacije dobijaju „sa terena“ nemaju sumnje: Fijat, kako tvrde, ostaje u Kragujevcu.
U Samostalnom sindikatu čak tvrde da ugovor sa Italijanima važi do 2023, kada se stiču uslovi da država Srbija, kao manjinski partner, ponudi Fijatu deo ili svih 33 odsto svojih akcija. U oktobru ove godine ističe klauzula ugovora, prema kojoj je država u obavezi da raznim pogodnostima i oslobađanjem od poreza stimuliše Fijatovu proizvodnju u Kragujevcu, na osnovu čega su pojedini domaći mediji već najavili da Fijat od jeseni ostaje bez subvencija.
U Sindikatu „Nezavisnost“ kažu, pak, da prvi put čuju da ugovor važi do 2023, ali su i oni sigurni da Fijat ostaje u Kragujevcu, a da će se, bez obzira šta Markione danas bude najavio, proizvodnja modela „fijat 500L“ u Kragujevcu nastaviti bar još dve godine. U prilog toj pretpostavci navode činjenicu da se model „500L“ proizvodi punom parom, kao da će da „proslavi“ prvi, a ne šesti rođendan, zbog čega je menadžment kragujevačke fabrike ukinuo odluke o neradnim danima, predviđenim ranije za kraj maja i juna. Model „500L“ je, inače, i dalje, šestu godinu zaredom, najprodavaniji automobil u Evropi u „B“ segmentu.
Podsetimo da je upravo Serđo Markione svojevremeno izjavio da na platformi modela „500L“ može da se razvije proizvodnja nekoliko desetina novih modela.
Mnogi evropski mediji spekulišu da bi Markione danas mogao da objavi da se iz Italije u Poljsku seli proizvodnja „jeftinih automobila“, kakva je „panda“ na primer, a da će se u fabrikama u Italiji, pre svega onoj u Pomiljanu kraj Napulja, praviti modeli „džipa“ i „alfa romea“. Doskora se, međutim, najavljivalo da će u Pomiljanu da počne proizvodnja Fijatovog malog („bebi“) džipa, te će veći SUV krosover biti dodeljen fabrici u Torinu. Kako god, kragujevački „veliki fića“ ne spada u kategoriju „jeftinih automobila“, tako da se njegova dalja proizvodnja ni na tom planu ne dovodi u pitanje.
Kragujevački radnici su preopterećeni
Radnici u fabrici u Kragujevcu su preopterećeni, tvrde u Fijatovom ogranku sindikata Nezavisnost.
– O tome svedoči podatak da se u FCA Srbija proizvodi 33 automobila po radniku godišnje, dok naše kolege u sedištu Fijata, u Torinu, godišnje po radniku naprave deset vozila, uprkos činjenici da su tri do četiri puta bolje plaćeni nego zaposleni u Srbiji i tome što imaju brojne benefite i bonuse koje naši radnici nemaju – kaže Zoran Stanić, predsednik „Nezavisnosti“ u Fijatu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.