Posle osam godina od kada je tadašnja uprava grada Beograda odlučila da nova boja na vozilima javnog prevoza umesto žute bude crvena, na pomolu je nova promena, odnosno farbanje autobusa u plavu boju, što su pojedini privatni prevoznici koji učestvuju u javnom prevozu putnika ovih dana započeli, tvrde u današnjem saopštenju četiri sindikata Gradskog saobraćajnog prevoza (GSP).
Oni postavljaju pitanja da li je to trenutno najbitnija stvar u javnom prevozu Beograda, kao i da li će to ponovo plaćati svi Beograđani.
„Prema našim saznanjima, postoji mogućnost da se u narednom periodu svi autobusi javnog prevoza farbaju u plavu boju i da je takvu inicijativu pokrenula uprava grada. Takav potez bi značio dodatne troškove za sve prevoznike koji se mere milionima evra, ali preskakanje prioriteta u rešavanju nagomilanih problema u sistemu javnog prevoza, kao što su radno vreme vozača privatnih prevoznika duže od dozvoljenog, nedovoljan broj vozača autobusa i loša selekcija kod pojedinih prevoznika, kontrola tehničke ispravnosti i kvaliteta obavljanja javnog prevoza, pa sve do standarda gde se i u kojim uslovima održavaju autobusi privatnih prevoznika koji su dobili desetine novih linija na upravljanje“, upozoravaju sindikati.
Sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda poručili su da, ukoliko gradonačelnik Beograda želi promenu boje vozila javnog prevoza, jedina racionalna odluka bi bila da se to odnosi samo na vozila koja će se ubuduće nabavljati za GSP „Beograd“, odnosno da autobusi koji u narednom periodu budu pristizali budu drugačije boje u odnosu na sadašnju crvenu, jer jedino na taj način gradski prevoznik, a samim tim i svi Beograđani, ne bi plaćali dodatne troškove prefarbavanja vozila, već bi se takva odluka odnosila isključivo na ona vozila koja su u procesu nabavke i koja će se kupovati u budućnosti.
„Takav potez bismo podržali i imao bi smisla, iz razloga što bi korisnici na jasan i jednostavan način mogli da raspoznaju koje je vozilo gradskog prevoznika, a koje privatnog prevoznika, čime bi građani mogli bolje da ocene kvalitet usluge, udobnost, čistoću vozila i rad saobraćajnog osoblja kako privatnih, tako i gradskog prevoznika – GSP Beograd“, dodali su oni.
Kolorna šema i izgled vozila javnog prevoza svakako su, prema njihovim rečima, bitni za imidž jednog grada, ali još bolji imidž jednog grada čine i bitnije stvari.
„Da taj grad ima pouzdan, pristupačan i funkcionalan javni prevoz, da su vozila potpuno tehnički ispravna, bezbedna, čista, ekološki prihvatljiva i ispunjavaju očekivanja građana. Zbog toga ističemo da bi svaka drugačija odluka, kao što bi bila da se sva postojeća vozila GSP-a prefarbavaju u drugačiju boju bila potpuno nepotrebno rasipanje novca svih građana Beograda i ispunjavanje nečijeg hira, umesto da se rešavaju suštinski problemi koji su sve veći i utiču kako na zaposlene u sistemu javnog prevoza, tako i na njegove mnogobrojne korisnike“, naveli su sindikati.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.