Sindikati Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) upozorili su danas da privatni konzorcijum „BG bus prevoz“ ne poštuje preuzete obaveze, što kao posledicu ima to da građani duže čekaju autobuse.
Nakon zaključenog ugovora o javno-privatnom partnerstvu između grada Beograda i konzorcijuma privatnih prevoznika „BG bus prevoz“, čiji je glavni nosilac posla privatni prevoznik „C&LC Group“, desetine linija na kojima su radila vozila GSP „Beograd“ su preuzete od strane privatnih prevoznika, podsećaju Sindikati Sloga, Pravda, Centar i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu.
„U poslednjih petnaest dana, od kada je preuzeta nova grupa linija, Beograđani koji koriste javni prevoz, ali i zaposleni u sistemu javnog gradskog prevoza su svedoci drastičnog kršenja ugovornih obaveza ovog privatnog prevoznika i nepoštovanja reda vožnje, što za posledicu ima da građani zbog toga duže čekaju prevoz“, ukazuju oni.
Ova četiri sindikata tvrde da privatni prevoznik „C&LC Group“ nije obezbedio dovoljan broj vozača.
„Zbog toga na linijama kao što su 70, 91, 94, 511, 551 i 534 građani ostaju uskraćeni za desetine neostvarenih polazaka prema važećem redu vožnje, a na brojnim linijama se ne ostvaruju prvi jutarnji polasci, tako da sugrađani iz Resnika, Miljakovca, Ostružnice, Sremčice i Velike Moštanice, što su naselja koje opslužuju ove linije, ne mogu da se pouzdaju u satnicu polazaka koja je u zvaničnom redu vožnje“, navode oni.
Prema njihovim saznanjima, kako tvrde, u ovom momentu konzorcijumu „BG bus prevoz“ nedostaje najmanje 145 vozača kako bi ispunio obaveze iz javnog ugovora.
„Sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu pozivaju Sekretarijat za javni prevoz i vršioca dužnosti sekretara ovog sekretarijata, Radovana Kremića, da hitno počnu da obavljaju svoju dužnost i sprovedu kontrolu realizacije reda vožnje na ovim linijama, kao i da utvrde kako je moguće da privatni prevoznik dobije nove linije za koje nije obezbedio dovoljan broj vozača koji će upravljati tim autobusima“, poručuju oni.
Situacija se, kako naglašavaju, pogoršava iz dana u dan.
„Sa jedne strane GSP-u su oduzete brojne linije i mnogi vozači nemaju redovan raspored rada i svakodnevno angažovanje, a sa druge strane privatni prevoznici na čelu sa preduzećem „C&LC Group“ nisu u stanju da ispune elementarne obaveze iz javnog ugovora, zbog čega svakodnevno pristižu brojne pritužbe građana koji su s pravom vrlo nezadovoljni. Da privatni prevoznici nisu u stanju da ispoštuju red vožnje govori i činjenica da su autobusi GSP „Beograd“ hitno angažovani kao zamena za privatne prevoznike, iako na pomenutim linijama gradski prevoznik više ne radi po ugovoru“, objašnjavaju iz ova četiri sindikata.
To, kako dodaju, GSP-u stvara dodatne troškove.
„Došlo je do primopredaje postojećih linija između samih pogona, tako da vozilo iz udaljenijeg pogona bude angažovano na liniji privatnog prevoznika kao ispomoć, kada prazan autobus mora da pređe i do nekoliko desetina kilometara od garaže do terminusa“, ukazuju oni.
Oni pitaju Sekretarijat za javni prevoz zbog čega je ugovor dodeljen prevozniku sa nedovoljnim brojem vozača, da li će im linije za koje je realizacija reda vožnje manja od one koja je utvrđena ugovorom biti trajno oduzete, za šta je jasno predviđena procedura i da li će nosilac posla biti sankcionisan zbog neizvršavanja desetine polazaka svakog dana, zbog čega građani ne mogu da planiraju svoje vreme putovanja, a kada im vozilo konačno i naiđe nakon dužeg vremena, u njemu je znatno veći broj putnika i ogromna gužva.
„Nažalost, stiče se utisak da su i Beograđani i zaposleni u javnom prevozu taoci ishitrenih odluka uprave grada čije posledice trpimo svi“, upozoravaju iz sindikata.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.