Sindikati GSP: Da li Šapić planira da privatnom prevozniku ustupi infrastrukturu GSP-a? 1foto FoNet/Beoinfo

Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća reagovala su na najavu gradonačelnika Aleksandra Šapića, da će danas predstaviti nove autobuse koje je kupio privatni prevoznik „Strela“ i to u pogonu GSP na Novom Beogradu.

„Zaposlene gradskog prevoznika je iznenadila zvanična informacija da će u našem saobraćajnom pogonu danas biti promovisani autobusi konkurentskog prevoznika, što je prvi put u poslednjih 27 godina da neki gradonačelnik promoviše kupovinu vozila privatne firme, a ne gradskog prevoznika.

Sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda ističu da je ovo još jedan pokazatelj da jedino GSP „Beograd“ ima neophodnu infrastrukturu, koju je upravo grad Beograd prethodnih decenija gradio sredstvima Beograđana, a to podrazumeva da su depoi potpuno opremljeni za obavljanje delatnosti prevoza putnika.

Pored novih vozila, potrebno je imati infrastrukturu za održavanje, kao što su hale za dnevnu negu i servisiranje vozila, kanale za popravke, asfaltirane parking površine, perionice za vozila i drugi prateći sadržaj.

Ništa od nabrojanog privatni prevoznik „Strela“ nema, pa je to ujedno i razlog zbog kojeg gradonačelnik nije odabrao njihove garaže kao pogodno mesto za obraćanje javnosti, već pogon GSP-a. Dodatnu zabrinutost zaposlenih izaziva sumnja da li će neki od pogona GSP-a biti ustupljen upravo privatnom prevozniku za njihove autobuse, što bi bio još jedan korak ka potpunoj privatizaciji javnog prevoza u Beogradu.

Još jedna bitna stvar koja je u interesu svih korisnika javnog prevoza i zaposlenih u ovom sistemu jeste i da li je, pored novih vozila, privatni prevoznik obezbedio dovoljan broj vozača tako da vozači rade u skladu sa zakonskim radnim vremenom i ne duže od osam sati dnevno, da li je obezbeđen dovoljan broj zglobnih autobusa jer svakodnevno dobijamo žalbe građana da umesto zglobnih na linijama koje je preuzeo ovaj prevoznik saobraćaju vozila solo kapaciteta sa znatno manjem brojem putnika i zbog čega oprema za praćenje vozila i najavu stajališta nije ugrađena samo u vozila ovog prevoznika? Time su građani koji koriste neku od linija sa poteza „100“ i „700“ jedini onemogućeni da imaju informaciju o dolasku vozila preko aplikacije ili info tabli na stajalištima, što je problem koji traje od jula meseca i očigledno se ne rešava dovoljnom brzinom.

Novi autobusi jesu dobra vest za korisnike javnog prevoza i vozače koji će njima upravljati, ali bez drugih mera i sistemskih rešenja, to nije dovoljno da se unapredi bezbednost, pouzdanost i kvalitet javnog prevoza, što jeste posao gradonačelnika i Sekretarijata za javni prevoz grada Beograda“, kažu sindikati državnog gradskog saobraćajnog preduzeća.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari