Sindikati GSP: Odluke koje se donose štete interesima prevoznika i građana 1Foto: BETAPHOTO/ANA SLOVIĆ/DS

Na javni poziv Sekretarijata za javni prevoz Gradske uprave grada Beograda, odazvala se samo jedna privatna firma „Strela“, koja je podnela ponudu u  vrednosti od 59,5 milijardi dinara za prevoz putnika na potezima linija „100“ i „700“, na kojima trenutno saobraćaju vozila javnog preduzeća GSP „Beograd“, podsećaju sindikati GSP-a.

Kako tvrde sindikati „Centar“, „Sloga“ i „Pravda“, na taj način je ozvaničen jedan u nizu štetnih i koruptivnih poslova koji će biti na štetu kako gradskog prevoznika i svih njegovih zaposlenih, tako i štetu građana Beograda koji finansiraju funkcionisanje javnog prevoza.

„Primera radi, po trenutno važećem ugovoru o obavljanju javne komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika, GSP-u se isplaćuje 175 dinara po pređenom kilometru solo autobusom (bez PDV-a), dok će „Streli“ ta naknada biti 270 dinara, za zglobni autobus GSP dobija 210 dinara, dok će „Strela“ isti kilometar iz gradske kase prihodovati 337 dinara (bez PDV-a), što znači da će ovo privatno preduzeće građane Beograda koštati više od 500 miliona dinara po svakoj godini trajanja ugovora“, kažu iz sindikata.

Oni ističu da je ta firma favorizovana, a kao za dokaz za to navode da nijedan drugi privatni prevoznik u Srbiji nije podneo ponudu za ovaj posao.

„To i ne iznenađuje imajući u vidu da je „Strela“ desetine autobusa nabavila i pre raspisivanja javnog poziva, što se može jednostavno utvrditi uvidom u dokumentaciju koja je priložena uz samu ponudu, gde se može videti datum registracije odnosno datum kupovine tih autobusa što nedvosmisleno ukazuje da je ova privatna firma imala informacije o tome kakva vozila su potrebna i pre prve zvanične odluke o pokretanju ovog štetnog projekta“, piše u saopštenju.

Dodaju takođe da će u narednom periodu tri sindikalne organizacije u saradnji sa relevantnim nevladinim organizacijama u oblasti antikorupcije i nadzora javnih nabavki uraditi detaljnu analizu koruptivnih elemenata ovog projekta, kako kažu, sa ciljem da ovaj netransparentan projekat bude stavljen i pod lupu domaćih i međunarodnih organizacija koji se bave istraživanjem korupcije.

„Takođe ukazujemo i da je namera ove gradske vlasti još jedan štetan projekat kojim će ovog puta biti na redu desetine linija GSP-a sa poteza „300“ i „400“, koje prevoze građane Grocke, Voždovca i Zvezdare i da se za taj posao koji zvanično još uvek nije ni pokrenut, uveliko spremaju oni privatni prevoznici koji su u prethodnim godinama imali najviše ekcesa poput zapaljenih autobusa, otpalih točkova, neispravnih vozila i stotine izdatih kazni zbog prekršaja, propusta i ugrožavanja bezbednosti građana. Umesto da takve firme imaju zabranu obavljanja ove delatnosti, imamo saznanja da će upravo nekima od njih biti povereno da budu nosioci budućeg konzorcijuma na ovim potezima linija, čime će GSP „Beograd“ ostati bez još najmanje 20 autobuskih linija“, poručuju oni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari