Sindikati: Privatnici teraju vozače gradskih autobusa da voze i po 12 sati na dan 1Foto FoNet Marko Dragoslavić

Ministarstvo unutrašnjih poslova je od marta do maja ove godine izdaalo 272 prekršajna naloga privatnim autobuskim prevoznicima u Beogradu zbog nepoštovanja radnog vremena vozača, odnosno upravljanja vozilima duže od zakonom propisanog ili rada vozača bez ijednog slobodnog dana u nedelji, tvrde predstavnici sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

Sindikati Centar, Pravda i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda zahtevaju hitnu i neodložnu reakciju Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova i sprovođenje rigorozne i neselektivne kontrole rada vozača angažovanih kod privatnih prevoznika u Beogradu, objavila je Nova ekonomija.

„Svedoci smo da kod pojedinih privatnih prevoznika vozači rade duže od 12 sati u kontinuitetu, iako je zakonom predviđen maksimum osam sati, čime se direktno ugrožava bezbednost svih Beograđana, bili oni putnici u tim autobusima ili drugi učesnici u saobraćaju“, naveli su sindikati u saopštenju.

Oni su pozvali Sekretarijat za javni prevoz da objasni koliko je tačno privatnih prevoznika kontrolisano od početka ove godine i „zbog čega se prećutno krši zakon i ugovorene obaveze između grada Beograda i konzorcijuma privatnih prevoznika“.

Kako su istakli u saopštenju, osnovna obaveza privatnog prevoznika je da obezbedi dovoljan broj vozača tako da vozači ne rade duže od osam sati, imaju propisano vreme dnevnog i nedeljnog odmora kako ne bi predstavljali direktnu opasnost po sve građane.

„Jasno je da pojedini privatni prevoznici i njihovi vlasnici ostvaruju enorman profit takvim poslovanjem, ali to nikako ne sme da bude iznad interesa bezbednosti građana Beograda i korisnika javnog prevoza, ali i samih zaposlenih u sistemu javnog prevoza koji su time direktno dovedeni u veliku opasnost“, naveli su sindikati.

Podsetili su da javni prevoz u Beogradu koristi više od milion građana i dodali da je to sistem u kojem ne sme da bude mesta za improvizacije, javašluk i kršenje zakona. Posledice takvog zapuštenog sistema su upravo da „imamo tragedije na ulicama našeg grada, što je potpuno neprihvatljivo i nedopustivo“.

Dodali su da će sindikati podneti i zvaničnu prijavu Ministarstvu unutrašnjih poslova i Sekretarijatu za javni prevoz u vezi sa konkretnim saznanjima kršenja zakona od strane pojedinih privatnih prevoznika i o tome izvestiti javnost.

„Javnost ima pravo da zna kako se nadležni organi odnose prema svojoj obavezi da omoguće bezbedan javni prevoz u prestonici“, istakli su.

Sindikati su reagovali nakon poslednjeg incidenta koji se dogodio 24. avgusta na Savskoj magistrali kada je u teškoj saobraćajnoj nezgodi učestvovalo vozilo privatnog prevoznika konzorcijuma „Avala bus 500“ na liniji 551.

Prema poslednjim dostupnim informacijama, u toj nesreći je jedna osoba poginula, pet putnika iz autobusa je teško povređeno, a još 15 putnika je zadobilo lakše telesne povrede.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari