Da biste uspeli u poslu morate imati znanje, entuzijazam, neiscrpnu energiju, stameno strpljenje, tako mnogo sreće i još ko zna čega sve. Izgleda da su u slučaju preduzeća Agent plus svi ti faktori bili jako izdašni i dobro ukomponovani, pa zato ova kompanija iz godine u godinu postiže sve zapaženije rezultate, a ovo ime postaje sinonim za kvalitetnu uslugu, izuzetno profesionalan tim stručnih ljudi, prijatnu i nenametljivu komunikaciju, tačnost, efikasnost i konkurentnu cenovnu ponudu za prvoklasnu uslugu.

Naime, Pomorsko-rečna agencija Agent plus četvrtu godinu radi i raste na tržištu Srbije i celog regiona jugoistočne Evrope. Osnovna delatnost je organizacija svih vidova transporta robe, što podrazumeva organizaciju prevoza kontejnera iz celog sveta, organizaciju brodskog, avio, drumskog i železničkog prevoza, uključujući špediciju, agentiranje plovila, kao i rešavanje niza drugih logističkih zadataka koje ova interesantna i dinamična delatnost obuhvata.

Kako objašnjavate tako brz razvoj vaše kompanije?

– Moj tim i ja smo imali mnogo samopouzdanja kada smo se odlučili da osnujemo Pomorsko-rečnu agenciju Agent plus. Svakako da to samopouzdanje nije bilo bez osnova, jer je iza toga stajao dugogodišnji rad u ovoj delatnosti, kao i kvalitet ljudi koji su se okupili u našoj kompaniji. Najuži menadžment je birao svakog zaposlenog i procenjivao da li ima kapaciteta za utvrđene zahteve, odnosno tražio mogućnost da mladost i pamet iskoriste na najbolji način i uklope ga sa iskustvom starijih kolega. Bez dobro ukomponovanog tima profesionalaca, pametnih, kulturnih, ali dovoljno borbenih mladih ljudi, nemate ni šansu za uspeh. Na drugoj, isto tako važnoj strani, jeste način i kvalitet organizacije firme. Da bi sve funkcionisalo dobro, morate pravovremeno reagovati na sva zbivanja na tržištu, novine u informacionom i tehnološkim sistemima, morate znati kada je prevaziđen određeni nivo razvoja preduzeća, pa je potrebno napraviti kvalitativan skok u svakom segmentu poslovanja i organizacije preduzeća.

Koliko je svetska ekonomska kriza uticala na vaše poslovanje?

– Ne možete uvek da birate tajming za donošenje određenih odluka. Nekada su one nametnute i ne nudi vam se veliki izbor. U slučaju Agent plusa početak rada se poklopio sa početkom svetske ekonomske krize, koja se tako snažno odrazila i na ekonomiju u Srbiji i celom našem okruženju. Mogu slobodno reći, ako je bilo vreme za izbegavanje početka rada, to je bilo vreme kada je Agent plus krčio put na srpskom i regionalnom tržištu. U našu poslovnu politiku smo ugradili princip da nije uputno jadikovati nad problemima koji se pojavljuju na tržištu, u poslovnom okruženju, zakonskoj regulativi, finansijskim i monetarnim iznenađenjima.

Vrlo brzo ste počeli i sa otvaranjem filijala?

– U vreme najveće ekonomske krize mi smo se odlučili za stvaranje infrastrukture za vreme koje dolazi posle krize. Tako smo osvojili agenturu najvećeg svetskog kontejnerskog brodara Maersk line i za potrebe obavljanja ovog složenog i zahtevnog posla osnovali preduzeće Staragent plus. To je bio kapitalni potez i dobitak. Ubrzo sledi brzopotezno osnivanje Pomorsko-rečne kompanije Agent plus u Rijeci, Baru, Skoplju, Konstanci i Hamburgu. Za to vreme smo u Srbiji osnovali filijale u Nišu, Novom Sadu, Pančevu, Smederevu, Velikom Gradištu. Sledilo je otvaranje kancelarije i u Zagrebu. Ono što su mnogi stvarali decenijama mi smo to uradili za par godina. Iz ove krize Agent plus izlazi sa gotovo zaokruženom organizacionom infrastrukturom, sa formiranim timovima profesionalaca u mnogim zemljama u okruženju, znatno uvećanom listom komitenata, uhodanom mrežom partnera i agenturama respektabilnih svetskih igrača iz domena prevoza i logistike.

Kako ocenjujete stanje transportne infrastrukture i logistike u Srbiji?

– Na našu veliku žalost Srbija već dve decenije stagnira u razvoju svih resursa koji čine elemente transporta i logistike. Srbija je zemlje bez mora, sa trenutno slabašnim proizvodnim resursima i sporim ekonomskim oporavkom, jako lošom putnom i železničkom infrastrukturom, nedopustivo slabo iskorišćenim mogućnostima i prednostima koje pruža reka Dunav, siromašnim infrastrukturnim objektima na Dunavu koji su bez prave opreme i infrastrukturnih rešenja, bez ozbiljnijih terminala, cargo centara i mnogo čega. Tako nešto je jednostavno nedopustivo, jer su nam potencijali veliki i treba ih koristiti turbomlaznom brzinom.

Koji su vaši najbolji rezultati do sada?

– Ponosan sam na kvalitet naših usluga po kojima smo već postali prepoznatljivi i u kome uporno istrajavamo. Ali sigurno da je najveći kvalitet profesionalni tim stručnjaka i korektnih ljudi koji savesno i predano obavljaju svoj posao. Drago mi je da smo u desetak kompanija iz Srbije koje uspešno razvijaju svoj posao u Hrvatskoj. Upravo smo, pored poslovnice u Rijeci, otvorili i poslovnicu u Zagrebu, jer se obim posla povećava, a mi stvaramo sve bolji i uspešniji profesionalni tim. Slična je situacija i u Baru.

Koje su vaše nove ideje i planovi za budućnost?

– Stalno pokušavamo da sebi postavimo novi logistički zadatak i da ga rešimo na najbolji mogući način, a sve za dobro naših korisnika. Tako smo radili na uspostavljanju kontejnerskog rečnog servisa na Dunavu, otvaranju kontejnerskog depoa Maersk line u Beogradu, razvoju direktnog LCL servisa sa Dalekog istoka do Beograda bez pretovara, razvijanju projekta Crno more put ka Rusiji i drugim državama bivšeg SSSR-a. Cilj nam učvršćivanje postojećih poslova kroz povećanje obima posla i razvijanje i povećavanje kadrovskih kapaciteta u svim preduzećima Agent plus grupe. Staragent plus ima nedvosmislen zadatak da promoviše servis brodara Maersk line i konstantno povećava obim prevoza kontejnera ovog brodara. Ancora plus je novi kvalitet organizacije prevoza na Dunavu. Iza ove mlade brokerske kompanije već stoje stotine hiljada tona raznog tereta.

Prevoz žita kontejnerima

Najavili ste za ovu godinu i prevoz žita u kontejnerima.

– Kao hit ove sezone planiramo kompletnu organizaciju i logistiku prevoza žita u kontejnerima. Ovakav način izvoza žita iz Srbije, Mađarske i Hrvatske doneće nov kvalitet, nova tržišta i za naše žitare. Takođe razvijamo poslove za tržište BiH, odnosno Republike Srpske i Federacije, gde planiramo otvaranje sopstvene kompanije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari