Strukovno udruženje taksi preduzetnika SITAB oglasilo se povodom najavljenog poskupljenja taksi usluga, navodeći da su oni opravdano tražili poskupljenje od 20 odsto, jer su troškovi života kao i troškovi taksi prevoza poskupeli.
“Kao primer, AMSS je markicu za overu taksimetra do ove godine naplaćivao 2.100 dinara, a od sada neopravdano 7.200 dinara, što predstavlja poskupljenje od 350 odsto, na šta je SITAB uložio primedbu svim nadležnim organima”, ističe u saopštenju.
Napominju da kao udruženje SITAb postoji od 2009. godine i da se bavi zastupanjem interesa taksi preduzetnika pred lokalnom i republičkom upravom.
“Zašto je grad odobrio poskupljenje za taksi od samo 10 odsto, nismo dobili objašnjenje, a očekujemo odgovor zašto je overa taksimetra skočila 350 odsto, jer troškovi izrade papirne markice sa hologramom nije zasigurno toliko poskupela. S tim u vezi, predlog SITABA je da ta overa prati poskupljenje taksi prevoza, i da cena koštanja bude cena započete vožnje puta pet”, navode iz SITAB-a, dodajući da cenu goriva svi taksi preduztnici plaćaju kao i svi građani Srbije.
Prema njihovim rečima, u Beogradu postoji 6.500 taksi vozila i taksi preduzetnika koji uplaćuju u budžet RS milion evra svakog meseca, što predstavlja javni interes građana Srbije.
“Svi oni moraju da ispunjavaju sve zakonom propisane norme za taksi vozača kao i uslove za vozila kojima se obavlja taksi prevoz, shodno Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju kao i Odlukama grada Beograda. Sa druge strane, imate lica koja obavljaju taksi prevoz preko aplikacija bez odobrenja nadležnog organa lokalne samouprave, sa vozilom koje nije registrovano za taksi prevoz, pre svega zbog loše kontrole i rezultata rada saobraćajne inspekcije, čime se dovode u opasnost građani koji koriste takav prevoz (nekvalifikovani vozači i vozila, bez osiguranja putnika)”, navodi SITAB.
Podsećaju da su do sada organizovali osam protesta u Beogradu, te da je zahtev svakog protesta bila primena i sprovođenje zakona, kako bi se zaštitili korisnici taksi prevoza kao i uveo red i zakonitost u obavljanju ove delatnosti.
U prilog tome navode i da broj taksi vozila u Beogradu određuje na osnovu taksi studije koja se radi od strane Saobraćajnog fakulteta u Beogradu svakih pet godina, gde se shodno potrebama grada određuje broj taksi vozila koja su dovoljna gradu uz ispunjenje uslova ekonomske isplativosti obavljanja taksi prevoza.
“U uslovima najveće gužve zbog gustine saobraćaja, smanjen je protok saobraćaja koji usporava sva vozila javnog prevoza, tako i taksi. Sa druge strane, van samog Saobraćajnog špica, taksi vozila stoje po taksi stanicama jer nema posla”, zaključuju u saopštenju iz strukovnog udruženja
Podsetimo, taksi u Beogradu od sutra će biti skuplji 10 odsto, cena starta biće veća za 50 dinara, a vožnja po kilometru za devet dinara. Start će koštati 320 dinara, a vožnja po kilometru 105 dinara, dok će čekanje po času poskupeti za 600 dinara, odnosno koštaće 1.800 dinara. Cena vožnje po kilometru u „tarifi dva“ koštaće 135 dinara, a u „tarifi tri“ koštaće 210 dinara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.