Na današnjoj sednici Skupštine grada Subotice usvojena je, između ostalog, izmena Programa poslovanja Javnog preduzeća za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje, što je dovelo do rasprave među odbornicima vlasti i opozicije o stanju kolovoza na subotičkim ulicama, koji su oštećeni tokom izgradnje brze pruge Beograd – Budimpešta.
Radovi na izgradnji brze pruge Beograd – Budimpešta su u punom jeku, a zamenik gradonačelnika Imre Kern se nada da će izvođač uspeti da završi podvožnjak u Maksima Gorkog u predviđenom roku.
“Vidi se da je ogroman broj radne snage na tom potezu i da su od tri mosta, dva već završena. Stari most je praktično srušen i ovih dana počinje izgradnja trećeg dela mosta. Istočna strana ulaska u podvožnjak je vrlo blizu kraja, naziru se već pešačke i biciklističke staze koje će biti izdignute u odnosu na kolovoz, što će dati veću bezbednost pešacima i biciklistima, a biciklisti se usput neće penjati na tom potezu, kao što su do sada to morali da rade. Isto tako, komunalna infrastuktura je izrađena i na zapadnoj strani prema ‘Patriji’, tako da sve ide u pravcu da će most biti završen u roku, a to je 22. decembar ove godine”, kazao je Kern.
Međutim, opozicioni odbornici u Skupštini grada Subotice imali su primedbe na stanje u kojem se nalaze ulice, odnosno kolovozi kojima se kreću teška teretna vozila zbog izgradnje brze pruge, kao i saobraćajnice koje su sada izuzetno frekventne upravo zbog obustave saobraćaja u Maksima Gorkog.
“Stanje je izuzetno loše otkako je počela izgradnja i otkako je zatvoren podvožnjak. Uopšte nije bio planiran način na koji će se izvoditi saobraćaj i onda je saobraćaj krenuo alternativnim putevima preko Majšanskog mosta, pored ‘Pionira’ i na drugim mestima. Te ulice su vrlo brzo devastirane i sad su u izuzetno lošem stanju, sa lošim ivičnjacima, sa puno rupa na kolovozima i građani trpe jednu torturu tih ulica na njihovim vozilima i skoro da niko ne vodi računa o tome barem da se privremeno zakrpe te udarne rupe i ivičnjaci”, smatra Miroslav Milojević, šef odborničke grupe Pokreta građanske Subotice.
On je dodao i da je Skupština danas usvojila Odluku da se izgrade neke ulice, od kojih su pojedine već izgrađene, što znači da gradski parlament ovu odluku donosi, kako je naglasio, “post festum”, navodeći primer ulice u naselju Prozivka, koja je izgrađena tik uz dečje igralište.
“Gde je ova vlast predvidela da nekom investitoru dodeli tu parcelu da izgradi visoku zgradu, što je non sens, jer arhitekte koje su gradile Prozivku pre više od 40-50 godina, na tom mestu su ostavile dovoljno prostora za parkove i jedan normalni život sugrađana, što sad vidimo da počinje da se devastira i nadam se da se neće taj trend nastaviti. Ako se bude nastavio, mi ćemo zajedno sa građanima preduzeti inicijative da se to zaustavi”, naglasio je Milojević.
Sve ulice koje su oštećene za vreme izgradnje brze pruge Beograd – Budimpešta, izvođač radova je u obavezi da dovede u prvobitno stanje nakon završetka radova, podsetio je zamenik gradonačelnika.
To je predviđeno ugovorom između Srbije i Kine, dodao je Kern, navodeći da se slično dogodilo i nakon završetka izgradnje pruge između Subotice i Horgoša.
“Kada su završeni radovi, četiri kilometra ulica je u mesnim zajednicama Palić, Hajdukovo i Bački Vinogradi revitalizovano i obnovljeno. Tako će biti, samo u mnogo većoj meri i u Subotici, ne samo u gradu, nego i u Žedniku, Tavankutu, Đurđinu i ostalim naseljima, gde je prevezeno nekoliko miliona tona robe za potrebe gradnje pruge”, kazao je Kern.
Kada je u pitanju Kosovska ulica, o kojoj je bilo najviše reči, Kern je rekao da će tamo biti izgrađena servisna saobraćajnica kada se završe radovi na pruzi, koju će građani moći da koriste na teritoriji zemljišta koje je u vlasništvu Železnice Srbije.
“To je dogovoreno sa Železnicom i sa izvođačem i projekat je previđen, tako da nije uopšte sporno da će Kosovska ulica biti izgrađena. Mislim da će biti izgrađena, odnosno revitalizovana 51. divizije, koja je jako oštećena, zatim Jovana Mikića, rečeno je danas na skupštinskoj diskusiji Tavankutski put, u Žedniku ima jako puno oštećenih ulica i sve će to biti uzeto u obzir i biće vraćeno u prvobitno stanje”, podvukao je Kern.
Nakon završetka izgradnje novog podvožnjaka u Maksima Gorkog, uslediće zatvaranje Lošinjske ulice i rušenje podvožnjaka u toj ulici, a potom zatvaranje i rušenje Majšanskog mosta.
U međuvremenu bi, u zimskom periodu, trebalo da bude završen i podvožnjak u Kosovskoj ulici, a prema rečima zamenika gradonačelnika, taj potez će ponovo biti zatvoren verovatno do sredine 2025. godine, kada još preostaje izgradnja nadvožnjaka iznad somborske i bajske pruge.
“Početak gradnje tog nadvožnjaka zavisi od toga kada će mađarska strana završiti prugu između granice i Budimpešte, jer dok nema preusmerenja saobraćaja na novu prugu, dotle se ne može zatvoriti somborska pruga”, rekao je Kern.
Kolovoz u Balkanskoj ulici, koji nije urađen zbog nekih administrativnih problema, biće završen kada se zatvori Lošinjska ulica.
Više vesti iz ovog grada čitajte na ovom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.