Slab odziv kragujevačkih radnika za odlazak na rad u Slovačku 1Foto: FoNet/Dragan Antonić

Za odlazak na rad u Stelantisovoj (Pežo Sitreon) fabrici u gradu Trnava, u Slovačkoj, prema saznanjima našeg lista, do juče se izjasnilo između 30 i 40 radnika kragujevačke kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija.

Zbog tako slabog odaziva, poslovodstvo kragujevačke fabrike bi, kako očekuju u pojedinim sindikatima FCA Srbija, već danas mogli da pojačaju ponudu, odnosno uslove pod kojima bi šumadijski trudbenici narednih godinu dana boravili i radili u Trnavi.

Njima se za sada nude dva bonusa, u ukupnom iznosu od oko 3.200 evra, te mesečna zarada od 850 evra, s time što bi troškove ishrane i stanovanja sami snosili.

Suočen sa slabim odzivom, odnosno sa činjenicom da se od oko 300 potrebnih, za rad u Slovačkoj odlučilo nešto više od 30 radnika, menadžment FCA Srbija je prošle nedelje organizovao anketu u kojoj su se zaposleni izjašnjavali o razlozima zbog kojih ne žele da idu da rade u Stelatisovoj fabrici u Trnavi.

Zbog nezadovoljstva sindikata i javnosti, anketiranje te vrste je prekinuto ubrzo nakon početka, ali je jasno da kragujevački radnici nisu zadovoljni uslovima koji su im ponuđeni.

Tim pre što bi sa bonusom koji im je ponuđen i 400 evra koliko bi im mesečno ostajalo kad podmire troškove ishrane i stanovanja u Trnavi, morali da sebi obezbede ostale potrepštine i još da izdržavaju porodice koje ostaju u Kragujevcu i Šumadiji.

Drugi razlog slabog interesovanja je, ističu u vodećim sindikatima FCA Srbija, i epidemija kovida 19, ali i teški uslovi rada u Stelantisovoj fabrici u Trnavi, sa čijih proizvodnih traka u smeni silazi 470 pepa 208 i sitroena c 3 pikaso, što je dva i po puta više no u Kragujevcu, na znatno modernijoj opremi.

Inače, ovomesečna proizvodnja modela „500L“ u Kragujevcu, najverovatnije će biti okončana danas ili sutra, a radnici će u pogone ponovo da se vrate 6. aprila.

Kragujevačku fabriku su u minulih 20-ak dana, saznaje naš list, posetile tri delegacije menadžera i stručnjaka Stelantica, kompanije koja je, krajem januara nastala spajanjem Fijat Krajsler sa grupacijom Pežo – Sitroen – Opel.

U prvoj delegaciji Stelantica bili su isključivo predstavnici Pežoa, drugi je nedavno predvodio izvršni direktor Stelantisa Frančesko Čanča, dok su u trećoj, protekle sedmice bila ostala četiri dana. U samostalnom sindikatu „Nezavisnost“ smatraju da se „nešto dešava i sprema“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari