Sloga: Vlada Srbije osniva preduzeće “Aerodromi Srbije”?

Ostavite komentar


  1. Aerodromi u Srbiji moraju biti pod jednom jurizdikcijom. Samo tako je moguće voditi racionalnu politiku razvoja avionskog saobraćaja u našoj zemlji.

    1. Upravo tako. Slazem se. A i jednostavno aerodrom u Nisu ne moze da funkcionise bez pomoci drzave.

  2. Još jednom se pokazuje da nam političari nisu uopšte potrebni i da su samo štetočine. Ukidanjem političara i političkih partija i uvođenjem direktne demokratije u smislu glasanja od svoje kuće rešavamo se ovakvih gluposti koje nam se događaju i umanjujemo korupciju i kriminal koji se koncentriše isključivo među političarima.

  3. Aerodrom Lyon-Saint Exupéry je prošle 2017. godine imao 10,3 miliona putnika. Vinci Airports zajedno sa Caisse des Dépôts et Consignations i Crédit Agricole, a u okviru Joint Venture ADL Participations imaju zajedno 60% koncesije. Ostali koncesionari aerodroma su CCI Lyon sa 25%, Métropole de Lyon sa 5%, Conseil Départemental sa 5% i na kraju Région Auveregne – Rhône Alpes sa 5% koncesije. Koliko tačno zaposlenih na aerodromu Lyon-Saint Exupéry ima Vinci Airports neznam, ali zato znam koliko zaposlenih je u 2016. godini bilo na Aéroports de Paris preko kojih je te, 2016. godine putovalo 97,2 miliona putnika i to preko aerodroma Charles de Gaulle 65,9 miliona i preko aerodroma Orly 31,3 miliona putnika. Dakle, u 2016. godini je na oba aerodroma bilo 8.887 zaposlenih, odnosno malo manje od 92 zaposlena, tačnije 91,4 zaposlena na 1 milion putnika. Imajući to u vidu, za saobraćaj koji sada ima aerodrom Nikola Tesla, oko 5,5 miliona putnika, maksimalan broj zaposlenih ne bi smeo da bude veći od 800, odnosno 140-145 zaposlenih na 1 milion putnika, a i to je za preko 50% veći broj zaposlenih na 1 milion putnika nego što je to na Aéroports de Paris.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 4. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Slobodan Georgiev, novinar

Danas čitam od prvog broja. Kada se pojavio ’97. posle protesta izgledao je kao nešto što nam treba i ostao je tu sve ove godine.