Sokobanja je prvi put ušla u pet top turističkih destinacija i za prvih deset meseci beleži skoro pola miliona noćenja.
Poređenja radi, to je više nego što su ostvarili Novi Sad ili Kopaonik koji su do sada bili daleko ispred Sokobanje, kaže za Danas Rasim LJajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, objašnjavajući najveći ovogodišnji poslovni bum u turizmu Srbije.
– Definitivno dobijamo novu, top turističku destinaciju koja će sadržajima i investicijama koji se već realizuju ili su u planu, dodatno povećati svoju turističku ponudu.
* Sokobanja je već dugo važna na turističkoj mapi Srbije, ali čini se da poslednjih godina u saradnji sa državom, ali i kroz regionalnu saradnju u okviru IPA podrške, širi svoje kapacitete, odnosno koristi sve dostupne resurse?
Tako je, za rast turizma od izuzetnog značaja su upravo planski razvoj i planska ulaganja. Mi u Sokobanji izvodimo nekoliko infrastrukturnih objekata koje finansira Ministarstvo. Imaćemo najveću letnju pozornicu u zemlji sa 1.500 sedećih mesta, više od 3.000 mesta za stajanje, nove manje bine i pozornice za različite manifestacije. U sklopu toga će biti i manja veštačka jezera, jedan potpuno novi ambijent sa naglaskom na onome što do sada nije bilo iskorišćeno uopšte ili nije korišćeno u dovoljnoj meri.
* Sokobanja ima niz prirodnih prednosti – lekovitu i „običnu“ vodu, planine, ružu vetrova, geografski položaj i zanimljivu kulturu i istoriju. Sve treba uvezati u ponudu?
Pogodnost destinacije je, prvo, što je blizu auto-puta; dosadašnji hendikep se otklanja povezivanjem Sokobanje sa auto-putem i taj projekat je u toku. Blizina niškog aerodroma je velika prednost, kao i činjenica koju navodite – raznovrsnost ponude. Ako hoćete kulturno nasleđe, imate veliki broj manastira i kulturno-istorijskih spomenika. Planine i jezera su tu…
* Zahvaljujući kojima je prva ekološka opština?
Tako je, prva ekološka opština u Srbiji. Dakle, postoje sve pogodnosti da bude značajna domaća destinacija, a ne nedostaje ni interesovanje lokalne samouprave, što je najvažnije.
Sokobanja sada privlači uglavnom domaće goste, više od 80 odsto su domaći posetioci, ali povećava se i broj gostiju, pre svega, iz okolnih zemalja, Bugarske, Rumunije, Makedonije, ima nešto i ruskih turista: sa ponudom koja bude veća posle izgradnje objekata koje sam pominjao, menjaće se sigurno i struktura gostiju, pošto će sama ponuda biti atraktivnija i za rekreativni turizam.
Mi nećemo prestati da potpomažemo i boravak domaćih gostiju vaučerima koji su ove godine najtraženiji baš za Sokobanju.
* Sokobanja, soko grad – oduvek je, kako ta krilatica kaže, bila sinonim za zdravstveni i rehabilitacioni turizam.
To nije sporno i mora se raditi i na obnovi kapaciteta i privlačenju novih klijenata. važno je da se dovrši privatizacija ranijih velikih objekata, hotela i pansiona, da se uloži svež novac, kapital, da se investira u te objekte koji su na odličnim lokacijama.
U Sokobanji su ove godine svi smeštajni kapaciteti bili popunjeni, turistička sezona bukvalno traje do novembra, što je takođe velika prednost.
Sa novim sadržajima to će se još više koristiti.
* Dugo se priča o razvoju banjskog turizma, među kojima je Sokobanja jedna od najatraktivnijih. Ima li pomaka u tom segmentu?
Postoji određeno interesovanje Azerbejdžana za ulaganje u razvoj banjskog turizma kod nas. Za 24. decembar je planirana poseta tokom koje će naše banje imati prezentacije sa ciljem privlačenja strateškog partnera za zajedničko ulaganje ili investitora zainteresovanih za kupovinu objekta koji još nisu privatizovani ili su u stečaju.
Kad se to završi, Sokobanja će sigurno biti rame uz rame sa Vrnjačkom banjom u ponudi.
* Ovdašnje, kako se popularno kaže, terme?
Da, srpske terme. Tokom vikenda u Sloveniju i Mađarsku u tamošnje treme ide četiri, pet hiljada ljudi odavde. Sa Sokobanjom, sa kapacitetima Vrnjačke banje i još nekim destinacijama, ti ljudi mogu ovde da dobiju kompletnu uslugu kao van granice.
Recimo, u subotu se postavlja kamen-temeljac za veliki spa i velnes centar sa otvorenim i zatvorenim bazenima na Paliću, investiciju vrednu devet miliona evra.
Time će ponuda ove vrste turizma biti upotpunjena, a što je najvažnije na različitim lokacijama će se razvijati.
Projekat „Turizam u službi ekologije, ekologija u službi turizma“ sufinansiran je sredstvima Opštine Sokobanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.