Srbija će prvi put učestovati na najvećem svetskom gejming sajmu u Kelnu 1Foto: Shutterstock/Gorodenkoff

Srbija će prvi put imati Nacionalni štand na najvećem svetskom gejming sajmu „Gamescom“, koji se održava u Kelnu od 23. do 27. avgusta, saopšteno je danas iz Privredne komore Srbije (PKS).

Kako su naveli, svoja dostignuća, u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA), uz podršku PKS i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), predstaviće devet kompanija: „Two Desperados“, „Art Bully“, „Gamebizz Consulting“, „Spring Onion Studio“, „Digital Asset Tailors“, „Onyx Studio“, „Fortuna Esports“, kao i studiji „Shosha Games“ i „Phobos“.

Oni su pojasnili da ove firme ne proizvode samo igre, već se bave e-sportom, prave trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, bave se konsaltingom u oblasti marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga.

Pod sloganom „The New Frontier of European Game Dev“, iz PKS objašnjavaju da će u fokusu predstavljanja biće afirmacija vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globlanim igračima.

„Privredna komora Srbije podržava nastup srpskih gejm developera na najvećem globalnom sajmu, jer smo prepoznali važnost gejming industrije u okviru brzorastućeg IT sektora. Ono što ovu industriju čini posebno važnom jeste činjenica da u okviru nje rade i mnoge struke koje ne povezujemo direktno sa informacionim tehnologijama, poput psihologa, scenarista, muzičkih i likovnih umetnika, dizajnera i drugih. O potencijalu gejming industrije Srbije, koja je već regionalni lider, govori i podatak da je prošle godine 15 najvećih domaćih gejming kompanija prihodovalo čak 150 miliona evra, a video igre proizvedene u Srbiji u 2022. godini igralo je više od 100 miliona ljudi širom sveta“, rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS.

O sajmu

„Gamescom“ je u Kelnu prošle godine imao 265.000 posetilaca iz 100 zemalja, 1.100 izlagača iz 53 zemlje i 230 miliona pregleda online sadržaja tokom samog sajma.

Pored konferencije GDC u San Francisku i Tokyo Game Show u Japanu, ovo je jedan do tri ključna globalna događaja za gejming industriju koja je pre nekoliko godina višestruko prevazišla, ukupnu vrednost filmske i muzičke industrije zajedno.

Srpske kompanije su do sada individualno posećivale sajam i ponekad nastupale na njemu, ali ono što je posebno važno je da Srbija ove godine prvi put ima organizovani nastup.

Gejming industrija Srbije zapošljava oko 2.500 stručnjaka iz najrazličitijih branši, a samo ove godine potrebno je 330 novih zaposlenih. Više od polovine svih igara su originalna intelektualna svojina, a sve više ima i pružaoca usluga koje su specifične za gejming industriju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari