Srbija i Crna Gora ubuduće će zajednički nastupati u jednom velikom turističkom projektu – sve turističke atrakcije koje obe zemlje imaju biće ponuđene stranim turistima u jednom paketu.
Akcija nazvana „Zajednički turistički proizvod Srbije i Crne Gore“ promovisana je danas, dan pred otvaranje 39. Međuanrodnog sajam turizma u Beogradu, na kom je Crna Gora upravo zemlja partner.
– Ovo je kruna saradnje dve zemlje u oblasti turizma, predstavićemo čak sedam zajedničkih projekata, a u svemu učestvuje 35 privrednih subjekata i još 15 turističkih agencija. Plan je da se predstavimo zajednički na tržištima trećih zemalja – rekao je danas na promociji projekta u Privrednoj komori Srbije ministar trgovine i turizma Rasim Ljajić.
On je podsetio da u Srbiju uskoro dolazi 400 turista iz Irana, te da će ubuduće akcenat biti promocija na tržištu KIne, a Srbija i Crna Gora će sa na dalekoistočnom tržištu predstaviti na tri sajma u Pekingu, Šangaju i Tokiju. Ljajić je rekao kako se Srbija već uspešno predstavlja kineskim turistima projektom „Putevi Valtera“, da su u planu i „Putevi Josipa Broza Tita“. „Ne znam da li znate podatak da Kuću cveća godišnje poseti 120.000 ljudi, a 80 odsto od tog broja su stranci“, rekao je Ljajić.
Programi, koje su kreirale turističke agencije Panakomp zemlja čuda iz Novog Sada, Wild Serbia iz Valjeva i Adria DMV i Explorer iz Budve sadrže sve – od posete Zlatiboru i Kopaoniku, do raftinga na Tari i Limu, posetu kanjonu Nevidio, Durmitoru, do kupanja u Jadranskom moru.
Ministar turizma u Vladi Crne Gore Pavle Radulović rekao je kako je „ovo veliki dan za sve“ jer je naš region veliki i bogat ponudom. Radulović je istakao kako je Crna Gora, kao mala zemlja, zadovoljna rezultatima koje postiže u turizmu. „U 29 zemalja na Mediteranu godišnje dođe trećina svih svetskih turista“, naglasio je Radulović.
Sporazum o saradnji trebalo bi da bude potpisan danas, prvog dana Sajma turizma, koji će trajati do nedelje. Na sajmu će se predstaviti 1.100 izlagača iz 56 zemalja, među njima najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, turistički centri, hoteli, planine, banje, jezera, gradovi, regije, vazduhoplovne kompanije, kao i međunarodni tur-operatori.
Slogan ovogodišnjeg Sajma turizma je “Uživajte na vreme”, a istovremeno sa Sajmom turizma, na Beogradskom sajmu organizuju se još tri manifestacije 13. Međunarodni sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo HORECA, 8. Sajam vina BeoWine i 13. Sajam suvenira “Posetite Srbiju”.
Kapije Sajma se otvaraju sutra u 11 časova a zatvaraju u nedelju, 26. februara u 17 časova. Cena ulaznice je 300 dinara, za grupne posete je 200 dinara, koliko košta i sat parkinga.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.