Srbija kargo: Teško je odrediti prosečnu starost naših lokomotiva 1Foto: FoNet/Darko Cvetanović

Imajući u vidu različitost tipova i serija lokomotiva, kao i vremenski raspon u godinama proizvodnje, a koje su ispravne i u funkciji, odnosno u saobraćaju, teško je definisati prosečnu starost lokomotiva koje imamo u svom voznom parku, kažu odgovarajući na pitanje Danasa koja je prosečna starost njihovih lokomotiva nadležni u preduzeću “Srbija kargo“.

U tom preduzeću naglašavaju da je značajno pomenuti da je za svako vozno sredstvo definisan obim radova u redovnoj opravci, te da je nakon redovne opravke vučno vozno sredstvo u saobraćaju narednih 12 godina, kada mu sledi ponovo redovna opravka.

– Inače, od svog formiranja, kao nezavisnog železničkog društva, „Srbija kargo“ je izvršio redovnu opravku na 20 elektro i dizel lokomotiva. U našim radionicama izvršena je redovna opravka na 12 lokomotiva raznih serija, dok je na preostalih 8 lokomotiva, redovna opravka urađena kod remontera. Od jeseni je u planu je da se sredstvima iz kredita, krene u redovnu opravku još oko 13 lokomotiva, s tim što je u planu da se opravka većih agregata obavlja kod remontera, a sam rad na lokomotiva u radionicama „Srbija karga“, čime će se povećati broj ispravnih i pouzdanih lokomotiva u saobraćaju – navode nadležni u tom preduzeću.

Inače, „Srbija kargo“ u svom voznom parku poseduje 171 lokomotivu, od čega su 96 elektro i 75 dizel lokomotive, a od kojih su 43 lokomotive namenjene za manevru.

– Trenutan broj lokomotiva koje su proizvedene do kraja 80-tih godina je 105, a od preostalog broja lokomotiva iz voznog parka, 38 je modernizovano posle 2000-te godine, dok je 28 lokomotiva nabavljeno nakon 2000-tih. U periodu od 2018. i 2019. godine „Srbija kargo“ je kupio 16 novih višesistemskih Vektron lokomotiva od renomirane firme Simens, koje predstavljaju nešto najsavremenije što u ovom trenutku železničko tržište nudi, a za čiju su kupovinu sredstva obezbeđena iz kreditnog aranžmana sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj. Kupovina 16 Vektron lokomotiva jeste poruka da želimo da ostanemo lider u prevozu robe u ovom delu Evrope i Zapadnog Balkana, da pratimo najsavremenije evropske trendove u železničkom svetu, kako bismo sa modernizovanim i rekonstruisanim prugama, modernizovanim voznim parkom, postali neizostavni deo evropske mreže pruga i evropskog železničkog sistema – ističu u preduzeću „Srbija kargo“ i dodaju da se održavanje lokomotva sprovodi prema pravilniku za održavanje vozila, donetim od strane Direkcije za železnicu, uputstva za održavanje vučnih vozila, koji je interni dokument preduzeća i na osnovu dosijea za svako vozilo, u kome se definišu rokovi i obim redovnog održavanja za svako vozno sredstvo.

Sa trenutnim brojem zaposlenih i raspoloživom količinom rezervnih delova „Srbija kargo“ uspeva da održi potreban broj ispravnih vučnih vozila u saobraćaju i zadovoljava potrebe komintenata za prevoz robe železnicom- kažu u preduzeću.

„Srbija kargo“ će u septembru potpisati ugovor o kreditu sa EBRD za nabavku novih 10 dizel lokomotiva, od kojih su četiri lokomotive za vuču vozova, šest lokomotiva za manevru, kao i 50 plato vagona kontejnera. U sklopu kreditnog aranžmana predviđen je i remont i modernizacija 1.250 vagona raznih serija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari