Srbiji nedostaje 15.000 IT stručnjaka 1

Srbiji nedostaje 15.000 IT stručnjaka, a za povećanje broja tih kadrova neformalno obrazovanje može biti rešenje na kratak rok, dok nam je dugoročno neophodna kompletna reforma sistema obrazovanja – zaključak je prvog okruglog stola eKapije na temu „IT kadrovi – potencijal ili prepreka za razvoj“.

 Učesnici su se takođe usaglasili da je potrebna dodatna podrška države i podsticaj IT kompanijama kroz određene subvencije i poreske olakšice, kako bi Srbija iskoristila veliku razvojnu šansu koju ima u ovoj oblasti.

– Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija kroz svoje programe sprovodi niz projekata čiji je cilj informatizacija sistema obrazovanja. Takođe, planovi ministarstva su da izdvoji više od dva miliona dinara za prekvalifikaciju nezaposlenih žena za zapošljavanje u IT sektoru – izjavio je Sava Savić, pomoćnik ministra za informaciono društvo.

Snežana Marković, pomoćnik ministra za srednje obrazovanje i obrazovanje odraslih u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, smatra da su nam deca „digitalno pismena, ali da nisu digitalno kompetentna“, a jedan od razloga je i to što se gimnazijalci, tek sa 17 godina, sreću sa programiranjem, što je kasno za razvoj algoritamskog razmišljanja. Diskusija među učesnicima okruglog stola vođena je i oko upisnih kvota na fakultete, pa je tako Milovan Šuvakov, pomoćnik ministra za razvoj i visoko obrazovanje u Ministarstvu prosvete, naveo da „na ulazu imamo dovoljno potencijalnih studenata“.

Goran Obradović, menadžer u kompaniji Endava, koja je u partnerstvu sa eKapijom organizovala ovaj skup, založio se za brži sistem obrazovanja umesto predugih petogodišnjih programa, jer akademski svet tako kaska za tržištem. „Treba tražiti rešenja u partnerstvu države i privatnog sektora koji se fokusira na brže i efekasnije formiranje IT kadrova. Dugoročno nam je neophodna reforma obrazovnog sistema, ali nemamo vremena za gubljenje“, poručio je Obradović.

 

 

Spas u dualnom obrazovanju

– Kada je reč o problemu IT kadrova, mislim da su ključne dve stvari. Prva je nedostatak kadrova među profesorima koji bi trebalo da edukuju studente, zato što ih uzima tržište. Zato moramo da promenimo model finansiranja kao odgovor tržištu rada, a kratkoročna rešenja vidim u dualnom obrazovanju i vezi između privrede i školstva. Drugo moguće rešenje je dokvalifikacija, sa ili bez kofinansiranja države – tvrdi Milovan Šuvakov, pomoćnik ministra za razvoj i visoko obrazovanje u Ministarstvu prosvete.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari