Oko 500.000 stanovnika dela Srema i Mačvanskog regiona, zbog neodgovornog odnosa nadležnih u rukovodstvu srpskih železnica, odsečeno je od prestonice, bez direktne vozne linije od Šida, Sremske Mitrovice i Rume, odnosno Loznice i Šapca, do Beograda.
Zbog toga, građani ova dva srpska regiona, sasvim umesno pitaju, zbog čega je to tako, iako postoje svi tehnički i saobraćajni preduslovi za bar desetak vozova dnevno, u oba pravca.
Kinezi i Rusi su izgradili brzu prugu preko istočnog dela Srema dok je zapadni deo Srema, na kojem postoji dvokolosečna pruga još iz vremena Austro-Ugarske, jednostavno odsečen.
Vozovi od Šida putuju do Golubinaca i tu se, iz čista mira, okreću, iako postoji tehnička mogućnost da nastave ka Beogradu. Štaviše, u redu vožnje od decembra prošle godine, predviđeno je dnevno osam polazaka od Šida do Beograd Centra i nazad.
U međuvremenu, zbog kašnjenja izgradnje brze pruge, ovaj vozni red je privremeno redukovan na šest polazaka i to do Batajnice, gde bi se prelazilo na BG voz, navodi portal Mitrovica.info
U stvarnosti, iako je brza pruga odavno startovala, i dalje se vožnja završava u Golubincima, a jednom dnevno se putnici od Golubinaca iznajmljenim autobusima prebacuju do Batajnice, što srpske železnice, inače budžetski korisnici, debelo plaćaju privatnicima.
Kad nema vozova, građani su prinuđeni da plaćaju, u međuvremenu, enormno poskupele autobuske karte, da bi se prevezli do Beograda ili obrnuto, do mitrovačke bolnice čija se nadležnost pruža i do opština Inđija i Stara Pazova.
Kakav interes ima rukovodstvo Železnica, odnosno Infrastrukture, da uteruje novac u džepove autobuskih kompanija, a onemogućava „Srbija Vozu“ da posluje na tržištu i ostvari neku zaradu na kartama – pitanje je za Tužilaštvo jer, ako nije reč o nesposobnosti nadležnih rukovodilaca, onda svakako uzrok leži u korupciji, i to preko leđa građana Srema i Mačve.
Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.