Objava tendera za izgradnju Moravskog koridora u avgustu, sa rokom prijave od 20 dana i uz dostavljanje garancije za finansiranje vredne 400 miliona evra, predstavlja najgrublje kršenje zakona o javnim nabavkama i privilegovanje jednog izvođača, u ovom slučaju američko-turskog konzorcijuma Bechtel-Enka, saopštila je Stranka slobode i pravde.
„Nakon što je Vučić u februaru 2017. formirao radnu grupu za pripremu komercijalnog ugovora za izgradnju Moravskog koridora upravo sa konzorcijumom Bechtel-Enka, u oktobru 2018. godine ministarka Mihajlović potpisala Memorandum o razumevanju sa ovim izvođačem, a Vučić u martu 2019. na sastanku sa predstavnicima Bechtel-Enka i finansijera projekta najavio početak radova u trećem kvartalu 2019. godine, jasno je da je objavljeni tender samo farsa. Činjenica da su planirani troškovi igradnje od 500 miliona evra iz 2012. godine porasli na 800 miliona evra, najbolje govori o razmerama štete koju će realizacija ovog projekta imati za građane Srbije“, piše u saopštenju.
Umesto što gradimo pun profil auto-puta Pojate – Preljina, trebalo je da na ovoj deonici izgradimo put sa dve duple trake, a da uštede od više stotina miliona evra država uloži u razvoj ovog regiona kroz podizanje hiljada hektara modernih zasada voća i povrća, kao i preradnih kapaciteta za prehrambenu industriju, izgradnju škola, povećanje plata nastavnika, vaspitačica, lekara, medicinskog osoblja…
SPS zahteva da se ponište svi tajni dilovi u vezi sa izgradnjom infrastrukturnih projekata, da se ponovo preispita opravdanost izgradnje auto-puta punog profila na deonici Pojate-Preljina i da se u konkurentskom postupku izabere najpovoljniji izvođač radova.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.