Šta može sa milion dinara na auto-putu Beograd-Zrenjanin? 1Foto: Beta/Milan Timotić

Planirani i toliko puta najavljivani auto put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, sve sa priključkom za kinesku fabriku guma Linglog, odavno je trebalo da počne da se gradi.

Razni rokovi, koji su davani počev od 2014. godine kada je pominjan kao „Šnel štrase“ a potom 2017. kao auto put koji bi bio veza Banata sa „svetom“, su prošli a poslednja informacija vezana za taj put mogla je samo da se čita između redova.

Nakon usvajanja državnog budžeta u kome je pod stavkom Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture smanjen novačni iznos za investiranje u putnu infratsrukturu Zrenjanincima je ostalo malo nade.

Za ovaj projeka konkretno u državnom budžetu za narednu godinu planirano je čitavih milion dinara.

„Očigledno da Zrenjanincima sleduje i u narednoj godini samo da slušaju šarene laže. Osim što bi našem gradu doneo veliki benefit i olakšao život Zrenjanincima i Zrenjaninkama, ovaj put bi predstavljao i alternativni pravac između Beograda i Novog Sada“, komentariše zrnejaninski poslanik Dejan Čapo.

I ne samo da su pomerani rokovi gradnje, več se i trasa pomera kao i cena celog projekta.

Prema poslednjem predlogu „Puteva Srbije“ i „Koridora Srbije“, a na zahtev zrenjaninskih privrednika, buduća petlja Ečka na planiranom auto putu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad trebalo bi da bude pomerena ka fabrici guma Linglong.

Kada je reč o ceni, raspon procenjene vrednosti projekta je veoma veliki, a procenjivana vrednost je varirala od 200 do 530 miliona evra.

Poslednje obećanje da će početi gradnja auto puta bilo je 20. februara ove godine, kada je tadašnji ministar građevinarstva Timislav Momirović najavio radove, iako je za sedam važnih saobraćajnica, među kojima je i deonica auto-puta od Beograda do Zrenjanina, u rebalansu budžeta za 2022. godinu predviđena redukcija novca u iznosu od 18 milijardi dinara.

„Budući da Tomislav Momirović nije uradio ništa po ovom pitanju a spominjao je 20. februar ove godine kao početak radova,, tražimo od novog ministra Gorana Vesića da se izjasni kakav će odnos imati prema ovom važnom projektu a zrenjaninske naprednjake pitamo zašto ćute“, navodi Dejan Čapo, odbornik LSV u Skupštini Zrenjanina.

Memorandum o izradi planske i tehničke dokumentacije za taj projekat datira iz januara 2020. godine, a potpisali su ga Vlada Republike Srbije i kompanija „China Shandong International“ da se izradi Prostorni plan područja posebne namene, idejno rešenje i projekat, sa studijama opravdanosti i o proceni uticaja na životnu sredinu,

Trasa auto puta BG-Zr-NS treba da bude duga 110 kilometara, od čega je 56 kilometara od Beograda do Zrenjanina a 54 kilometra je dužina deonice od Zrenjanina do Novog Sada,

Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari