Prvi čovek Stelantisa, Karlos Tavarez iznenada podneo ostavku 1EPA-EFE/Alessandro Di Marco

Prvog dana decembra Karlos Tavarez, prvi čovek Stelantisa, ovek koji je doveo pod jedan krov Pežo-Sitroen, Fijat, Ram i Džip, dao je ostavku sa rokom važenja „odmah“.

Kako je saopštila kompanija, upravni odbor je prihvatio ostavku 66-godišnjeg Portugalca.

„Poslednjih sedmica različiti pogledi su rezultirali da Odbor i generalni direktor dođu do današnje odluke“, navodi se u izjavi Henrija de Katrisa, nezavisnog direktora u Odboru.

Upravljanje kompanijom, četvrtim po veličini proizvođačem autmobila u svetu, vlasnika 14 poznatih automobilskih brendova, tokom tranzicije preuzeće Džon Elkan, predsednik odbora i naslednik porodice Anjeli, vlasnika Fijata i najvećeg akcionara Stelantisa.

Tavares, koji se proslavio reorganizacijom PSA grupe (Pežo, Sitroen) i Opela i to uglavnom sečenjem troškova, imao je slične uspehe i u Stelantisu.

Međutim, poslednjih godina naišao je na kritike zbog upravljanja američkim brendovima Džip, Ram i Dodž. Sindikat automobilskih radnika (UAW) ga je istovremeno kritikovao zbog zatvaranja fabrika i otpuštanja.

Na tržištu SAD gomilaju se automobili nazalihama, a globalno se suočava sa mogućim carinama SAD na uvoz automobila iz fabrika u Meksiku i Kanadi.

Odgovor berze na ostavku Tavaraesa je pad vrednosti akcija kompanije na najniži nivo u poslednje dve godine. U ponedlejak su akcije pale za 8,5 odsto, a od početka godine nihova vrednost je smanjena za čak 45 odsto.

Ova dešavanja u Stelantisu važna su i za Srbiju gde je trebalo ove godine da počne proizvodnja Fijat Grande pande u fabrici u Kragujevcu. Proizvodnja novog modela električnog automobila zvanično je najavljena letos u Kragujevcu kada je i Tavares došao u Srbiju, ali nakon toga je malo vesti stiglo iz fabrike nekadašnje Crvene zastave, osim onih o odlaganju početka serijske proizvodnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari