Računi za utrošenu električnu energiju u julu počeli su da stižu na adrese potrošača a neke građane je zbunilo što su umesto jednog ovog puta dobili dva računa.

Naime, tokom avgusta kupci dobijaju jedan račun od distribucije koja ih je snabdevala do 1. jula, a drugi od EPS „Snabdevanje“, koji snabdeva potrošače od 1. jula.

Ipak, iako dobijaju dva papira građani ne moraju da brinu da će platiti dupli iznos za potrošenu struju. U Elektroprivredi Srbije objašnjavaju za Danas da je račun koji stiže iz distribucija, koje su do formiranja EPS „Snabdevanja“ naplaćivale struju, u stvari samo objašnjenje potrošačima o tome da li imaju dugovanja ili su preplatili svoje račune.

– Dakle, čitajući obaveštenje elektrodistributivnog preduzeća pod čijom je nadležnošću potrošač će se upoznati sa eventualnim dugovanjima. Ako dugovanja nema, na računu koji stiže iz distribucije će to i pisati. Takođe, distribucija na isti način obaveštava i potrošače koji su ranije uplatili više novca, odnosno preplatili svoje račune. Koliko će novca za julski račun morati da izdvoje građani mogu da pročitaju na računu koji šalje EPS Distribucija. Potrošačima su poslata dva računa sa različitim stavkama jer shodno zakonskim rešenjima koja se primenjuju u Srbiji elektrodistributivna preduzeća ne mogu da automatski prebace dugovanja ili preplatu na račun EPS „Snabdevanje“. Zbog toga se sve radi na ovaj način – ističu u EPS-u.

Kupci koji imaju pretplatu na računu za struju za jul, imaju dve mogućnosti. Prva je da se obrate lokalnoj distribuciji kako bi na šalteru dali nalog za prenos novca na račun EPS „Snabdevanje“ ili da uzmu svoj novac na šalteru. Po važećim zakonskim odredbama niko u ime kupca, pa ni distribucija, ne može da raspolaže novcem bez naloga tog kupca.

– Na kupcu je da odluči da li će svoj novac da prebaci na račun „EPS Snabdevanja“ ili će ga podići na šalteru. Zato je potrebno da dođe lično na šalter i odluči šta želi sa svojim novcem. To je jedina zakonita procedura – naglašavaju u EPS i dodaju da je procedura jednostavna i obavlja se na šalterima svih distribucija. Prebacivanje novca iz distribucije na račun „EPS Snabdevanja“ biće urađeno u najkraćem roku, a onim kupcima koji žele isplatu novac će biti dat nekoliko dana posle popunjavanja naloga.

U EPS-u dodaju da blagovremenom uplatom kupci iz kategorije domaćinstva i dalje imaju pravo na popust od pet odsto na svaki mesečni račun. Elektroprivreda Srbije je zbog dinamike isplate penzija produžila rok za ostvarenje prava na popust sa 20. na 25. dan u mesecu, kako bi i penzioneri iskoristili ovu pogodnost. Provizija za plaćanje računa za utrošenu električnu energiju i dalje se neće naplaćivati na šalterima elektrodistribucija, a tu uslugu Pošta Srbije i banke naplaćivaće po svojim cenovnicima. S obzirom da EPS „Snabdevanje“ ima nove brojeve računa, kupci koji električnu energiju plaćaju putem trajnog naloga ili „e-bankinga“ trebalo bi da se obrate svojoj banci radi promene primaoca uplate.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari