Grad Subotica prepustiće na 15 godina komunalnu delatnost javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika preduzeću Trans-Jug iz Obrenovca koje je bilo jedini ponuđač na tenderu za to javno-privatno partnerstvo s elementima koncesije.
Na Portalu javnih nabavki se navodi da je to posao od 15,4 milijardi dinara s uračunatim porezom, odnosno oko milijardu godišnje. Procenjeno je da će gradsku kasu ova koncesija koštati više od 4,3 milijarde dinara, bez PDV-a.
Ponuđač je morao da ispuni uslove da ima važeću licencu za domaći linijski prevoz putnika, da je ostvario poslovni prihod od najmanje milijardu i po dinara, da nije bio u gubitku u poslednje tri finansijske godine, da je obavljao prevoz putnika u gradovima sa bar 120.000 stanovnika u širem gradskom području i da je bar 15 godina obavljao gradski i prigradski prevoz putnika.
Uslov je bio i da zapošljava 110 profesionalnih vozača D kategorije, da poseduje 110 autobusa, od čega minimum 15 minibuseva, 45 solo gradskih autobusa i 50 solo autobusa, od čega najmanje 55 autobusa norme EURO 6.
Uslovi iz koncesionog akta, koji je Skupština Grada Subotice utvrdila prošle godine, navedeni su u konkursnoj dokumentaciji tendera. Između ostalog predviđaju kupovinu 55 novih savremenih autobusa, od čega polovinu njih pre zaključenja ugovora, uz rekonstrukciju autobuske stanice.
Trans-Jug će u Subotici voziti na 11 linija, a u odnosu na postojeće biće ukinute dve, dodate dve, a izmenjene trase i stajališta četiri linije.
Trans-jug će utvrđivati cenovnik i naplaćivati karte, dok Grad zadržava kontrolu i plaća koncesionu naknadu procenjenu na 290 miliona dinara godišnje, odnosno 4,3 milijarde za 15 godina.
Po dokumentu na Portalu javnih nabavki, javni ugovor biće potpisan u narednih 90 dana.
Po koncesionom aktu, pripremni period počinje u aprilu, a kupovina vozila i opreme od maja ove do novembra 2026. godine.
Dok ne stignu sva nova vozila, koristiće se postojeća, procenjena na 155 miliona dinara, a ocenjena kao „nebezbedna i neadekvatna“.
Od maja ove godine bi trebalo da angažovani privatnik naplaćuje karte u javnom prevozu.
U koncesionom dokumentu se navodi da dosadašnji javni prevoznik Subotica-trans odlazi u likvidaciju, stečaj ili drugu statusnu promenu posle više od veka postojanja, a da svi njegovi zaposleni prelaze kod privatnika.
O stanju u tom javnom preduzeću govori skoro pola milijarde dinara subvencija iz budžeta samo 2023. godine.
Trans-Jug postoji od 1993. godine i poseduje više od 160 autobusa u gradskom prevozu u Beogradu i autobuse u međugradskom i međunarodnom saobraćaju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.