Subvencije bogatima da kupe skupe automobile

Prve mere koje najavljuje ministar ekologije neće bitno uticati na čistiji vazduh

Ostavite komentar


  1. Ugradnja auto gasa za pežo 407 koji sada vozim je oko 450€. Oko 130 € je atest, koji inače postoji samo kod nas i mislim Italijana, ali tamo je 30€. Znači za samu igradnju treba oko 600€. I to je minimum. Za bolju opremu treba više. Praktično je to dve godine vožnje dok se ne isplati. O kvalitetu tng da i ne pričamo. Stalno su neki problemi sa opremom, kompjuter stalno pokazuje neke greške, lambda sonda relativno brzo izgori. Isparivač i filter su prepuni neke crne smole, ventili, gumice i vođice ventila relativno se brzo oštete, pa je servis opet barem 400 €. Kola starije generacije to bolje podnose jer nemaju mnogo elektronike, ali kola posle 2005-e uvek će imati neki problem. Dva auta sam imao na gas. Nikad više, hvala.

    1. Potpisujem. Nikag vise gas jer je skuplji kad saberes sve troskove i gubitak vremenena.

      1. TNG sagoreva na vecim temperaturama, zato se ostecuju ventili i gumice i zato nijedna fabrika automobila ne daje garanciju za motor, cak iako ga ona ugradi. Razmisljao sam o ugradnji, ali cena ugradnje i atest kao i mala kilometraza koju prelazim su na strani benzina.

        1. Zagađivači u saobraćaju su pre svega stara vozila, dizelaši. Kupuju ih ljudi koji ne mogu više od toga. Takvih je najviše. Subvencionišite im prelazak na vozila na TNG, smanjite cenu istog kao i cenu registracije. Manjina koja već vozi nova bolja kola sa Euro 6 dobiće samo povlasticu da može da kupi hibridno vozilo.

          1. Tako je.
            Sva pravila i uredbe i zakoni su bili,jesu i biće prilagođena bogatima.A nas obične smrtnike ko šiša.
            DOKLE?

      2. Takodje potpisujem. Vozio sam auto na TNG I nikad vise. Bise me je kostalo odrzavanje, servisi, atesti nego da sam vozio na benzin. TNG se isplati samo taksistima koji prelaze velike kilometraze. Za uobicajene potrebe kao privatni auto nikako.

      3. Ne treba oni da daju nista samo neka ukinu carinu i porez na hibridna i elektricna vozila kao i da skinu akcize za cng i tng!

    2. Hvala Vam g.Miško za komentar. Ozbiljno sam razmišlao o ugradnji plina, ali nisam imao ova saznanja o plinu i nikakavog iskustva.

    3. Baš me zanima kako proizvodnja baterija ugrađenih u električne automobile ugrožava životnu sredinu u Srbiji. Te baterije su napravljene negde drugde.

      1. Ako je proizvedena (baterija) „negde drugde“ onda me baš briga? Do ovog zagađenja smo i stigli tako razmišljajući: šta me briga za komšiju. Samo što zagađenje ne koristi pasoš.

    4. Gomila netačnih stvari na jednom mestu. Ugradnja gasnog uređaja može da se uradi i za dosta manje para od tih 450e a za atest se slažem da ga treba ukinuti ili umanjiti cenu koštanja na minimum i ukinuti reatest na 5 godina.
      Kvalitet TNG-a nije više problem, a to da kola sa elektronikom imaju problem je čista glupost. Ja vozim automobile na TNG već 12-13 godina i nikad ni sa jednim nije bilo problema. Održavanje uređaja je minimalno i radi se na 10000 km tako da ni to ne stoji. Sve u svemu gomila dezinformacija.

      1. Honda accord 2004. dva pita oštećenje ventila i gumica o vođica. Isti slučaj za audi a6. Konstantno upaljena lampica check engine. Lambda sonda izgorela zbog prevelike temp. pri sagorevanju. 450 evra nova, 680 za hondu. Tada, kad sam vozio. Dilter na 5000 menjao zbog smole, na oba auta membrana crkla i isparivač pun smole. Itd. Ti si jedan na 100. Nikad, ali nikad više

  2. Mere srpske države su izvanredne i već su dale ogromne rezultate! Ubrzano se smanjuje broj stanovnika, i to baš srednjeg sloja i sirotinje koji najviše zagađuju i zbog kojih pretežno rade prljava industrijska postrojenja/energane!

    1. Dodao bih da na tom polju treba još da se napreduje.Sirotinja je i bogu teška,zato treba još par Beograda na Vodi napraviti,a ostaviti dovoljno sirotinje za uslužne delatnosti.

      1. Moram da dodam da za razliku od većine projekata na kojima vlast radi ovde imaju grandiozne rezultate i projekat se ubrzano privodi kraju. Mislim da ovo Vaše zapažanje oko uslužnih delatnosti nije u njihovom planu već će sve biti Online, preko robota ili preko stranih firmi. Tako će moći sasvim da se oslobode balasta sirotinje i projekat dovedu do kraja. Tada će u Srbiji svi biti milioneri, njih nekoliko hiljada.

  3. Polaganje vozackog 700 evra,?! Zabrana uvoza jeftinih automobila, proterivanje LPGa, subvencije za skupa elekto vozila.
    Zakljucak: sirotinja da ide peske, da neprave gužvu na putevima da bi bogati mogli da uzivaju.

    1. I probna vozačka dozvola 4 (četiri) godine. Položiš u sedamnaestoj i probna dozvola je do 21 godine. Koja glupost.

  4. A sto drzava ne bi dala nama subvencije za starija bozila,da ugradimo katalizatore,to kosta svega 400-500€,nama je to veliki trosak,a za drzavu su to smesne pare…

    1. Malo, zanemarljivo malo. Zato im se i daje subvencije jer to državu vrlo malo košta.
      Za državu je neuporedivo jeftinije da jednom godišnje pokloni po 5000 evra svakome od njih ukupno 1000 ili 2000 i da se posle Vučić i Brnabićka busaju u grudi kako nešto preduzimaju po pitanju ekologije, nego da, recimo, smanje za 20% akcize na gas, koji svaki dan kupi njih bar 50.000!

    2. Pa da dace ti dozvolu kao sto sam je ja dobio pre 15 godina i po ledu i snegu otiso 200 km od kuce usred noci, da probam dozvolu, tu moze svasta biti, znajuci sebe

  5. Sve mirise na slicne projekte koji su u raznim oblastima realizovani kod nas a to je da ce se napraviti promasaj a da ce profitirati samo pojedinci ili manje grupe. Setimo se projekata izgradnje podzemnih kontejnera za smece koji se, posle nekih rekonstrukcija sada masovno ukidaju i vracaju klasicni kontejneri po trotoarima. Ili projekta postavljanja stalaka po parkovima, sa najlon kesicama koje je trebalo da koriste vlasnici pasa i da pokupe izmet svojih ljubimaca koje su vrlo brzo nestale i izbacene iz parkova.Ima, nazalost jos takvih neuspelih pokusaja. Pravi uzrok je to sto se u te projekte upuste ljudi koji nemaju dovoljno strucnosti kao ni osecaja za grad u kome zive.

    1. Dobro ste napisali, uzrok. Glavni uzrok tih „projekata“ je lopovluk, pronadju nacin da dobiju neke pare iz inostranstva za bilo kakvu glupost koja se uklapa u velike globalisticke projekte, i odmah su tu kesice za skupljanje iza pasa, solarni punjaci telefona, podzemni kontejneri za odvajanje otpada koji niko ne odvaja i tako dalje.

  6. Farbicki ugradjen metan u novjim kolima, motorima priklagodjenim za to, je odlicna stvar. Sve drugo sto se po Srbiji montira je macak u dzaku. TNG je preskup, kada sracunate ugradnju, ateste, cenu TNGa sa svim akcizama, i popravke koje vas cekaju zbog loseg kvaliteta kako opreme, tako i samog gasa. Bacanje para. Subvencija za hibridne nove automobile su prava stvar. Hibrid prosecno trosi 4 do 5 litara benzina a kosta oko 30% skuplje od slicnog modela koji je samo na benzin. Ovom subvencijom drzave, doslo bi se do izuzetne cene, i novi automobili, srednje i visoke klase bi se kupovali hibridi.

    1. Dragutine, hibrid u B klasi vozila košta 19.000 evra, a njegov identični parnjak benzinac je 17.000 evra. Koliko ljudi može da izdvoji preko 14.000evra + subvenciju za novi auto. Jer polovni hibridi su retki. Za manje od 10.000 evra može se kupiti dve godine star auto sa EURO 6 normom motora. A kod nekih od njih je potrošnja u rangu hibrida.

      1. Pokisavam da dokucim sta jeovde receno. Kakve veze imaju polovni hibridi sa subvencijom? Hibridi su skuplji u proseku za 20 do 30%, dobro receno. I trose skoro upola manje goriva od scog blizanca 100%tnog bezinjare. Svaka subvencija od 5000 ili 6000eu za kupovinu bi bila fenomenalna stvar. Kako za budzet, tako i za ekologiju.

    2. Sto hiljada (a biće mnogo više) subvencija puta 6 hiljada je 600 miliona evra. Za te pare mogu da se izgrade gasne toplane za cca 600-700 Mw (danas u Srbiji ima oko 350Mw takvih toplana) tj. da se utrostruči kapacitet. Nije dovoljno jer toplana na lignit (najgori ugalj) u Srbiji ima na oko 5200 Mw, ali je veća korist nego dati za kupovinu automobila. Pogotovo ako se uzme u obzir da više elektro automobila dovodi do povećanja proizvodnje struje koju će izmedju ostalog proizvoditi iz uglja.
      Suštinski kod nas se sve vrti da se ne smanji potrošnja uglja jer od prodaje državi i stanovništvu živi i suviše dobro nekoliko privatnih kompanija, uključujući i one od G-dina „2 hiljade za Gospodju“. Zato naša država proglašava rat vozačima i njihovim kolima jer tu nema direktnog ličnog interesa, kao u slučaju uglja.

  7. Gde nalazite ove strucnjake? Zar ne mislite da biste prostim guglanjem dosli do mnogo boljih informacija sta se sve moze uciniti? To se isto odnosi i na ministra.

  8. koliko ce kostati punjenje el.vozila na javnim mestima (a tih mesta ima koliko?) a koliko ugradnja skalamerije za punjenje u priv. garazama, ili firmama (ima li eps resenja za to upste? ovo je jos jedna neracionalna i neprimenjiva mera, kao i skoro sve sto je sns vlast uvela

    1. Auto troši kao malo jači kalorifer. Mislim da nam treba još jedan blok u Kostolcu sto pre.

  9. Kada bi neko u srbistanu bio sposoban da stvari posmatra kroz ozbiljnu studiju i analizu, svakako bi bilo mnogo jasnije sta smo u mogucnosti, a sta je najbolje. Medjutim u nasoj ergeli se polazi uvek i samo radi licnog bogacenja. Ceo svet prelazi na elektricna vozila a ne na metan i tecni gas sa jedne strane, a sa druge malo je tako sironasnih (umom i novcem) sa druge strane. Nije tacno da su sva elektricna vozila skuplja 3-4 puta u odnosu na vozila istih karakteristika na elektricni pogon. Na slici je Tesla, a izgleda da neki i dalje misle da je to jedino elektricno vozilo. Faktor je i kako se dobija elektricna energija, kao i koliko se stetnih gasova emituje prilikom proizvodnje vozila. Pre svega treba omoguciti strucnjacima (ako nisu istrebljeni) da se njihov glas cuje umesto glas partijskih drugova. Iskoreniti korupciju po Kineskom modelu i sve ce biti mnogo lakse. Svetski trendovi su jasni, a kodnas je samo pitanje kako ce biti zloupotrebljeni.

  10. Proizvodnja beterija za tesline modele je 100 % iz obnovljivih resursa… gosn. Trivane edukujte se malo… kada ti ljudi sa Megableje vode drzavu

    1. Pogledajte kako se u africi i juznaoj americi izvlaci litijum i ko to radi, kao i kako se posle odlazu i recikliraju baterije i da li, pa onda pricajte kako nastaju!

    2. Gde ste procitali tu glupost Sobodane? Elektricni automobili su izuzetno prljava tehnologija!

  11. Kako drugacije ocekujete od komunista koj 7 decenija jedni-drugima dele stanove pare vozila da dodju do elektricnih automobila?

  12. Takođe i ja isto govorim već dugo kao i godpodin Aleksandar, ali nema ko da me čuje. CNG i TNG su savršeno rešenje za naše uslove. Treba imati na umu da se i kod dizel motora može ugraditi plin, na taj način se smanjuje potrošnja dizela i samim tim emisija štetnih gasova…

  13. Nekada ste bili ozbiljna novina. Ovaj članak je toliko prizeman da nemam reči. Površno, zavidno, bez ikakve ekonomske logike ili promišljanja…

  14. EPS ne dozvoljava da ugradim trofaznu struju u gatažu koje sam vlasnik jer mi to „ne treba“. Ajde? A ja da punim taj hipotetički auto kako? Da montiram vetrenjaču na vrh zgrade?
    Posebna priča je najveća akciza na TNG NA SVETU!!!

  15. Evo upravo ovih dana razmisljam i prikupljam ponude za ugradnju TNG u Superb 1.4 TSI i dobijam ponude od oko 1000e sa atestom. Sad postavlja se pitanje isplativosti posto ovakva varijanta trosi i do 2l benzina na 100km + 6-7l gasa. Inace potrosnja samo benzina je oko 6-7l/100Km. Sto pretpostavlja da tek nakon nekih 30000Km dostizem da mi se uredjaj isplati odnosno skoro 2 godine voznje a auto je vec 2011 godiste. Velika dilema sta je pametno uciniti i da li investirati 1000e i zapravo pocastiti drzavu koju boli briga za nas i ekologiju. A na stranu ostali troskovi odrzavanja, servisa, saobracajne, tehnickih pregleda i svih dodatnih nametnutuh peripetija ubuduce, reatesta, boce itd itd

  16. A gde su oni leteći automobili iz Kine koji bi se uvezli za svinjske nogice, što nam je predsednik onomad obećao a palma potvrdio !

  17. Kod nas je cena plina najveća u evropi.. nigde nije iznad pola evr, kod nas 84rsd

    1. To nije tacno.U Holandiji je uvek 50% od cene dizela a cena dizela je skoro ista kao i benzina

      1. Kako uporediti Holandiju i Srbiju ? Holandija je uređena demokratska država, a Srbija je sada robovlasnička.

  18. Lažu i kradu! Pre par godina sam uvezao automobil koji sam nasledio, po ZAKONU moraju da mi vrate porez ali se to nije desilo ni dan dans! LOPOVI!

  19. Nije na mestu primedba. Ispada da subvencija nije dobrodošla što je daleko od istine. Svako smanjenje je a posebno ovo je odlično.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Stevan Filipović, filmski režiser

Da bismo bili savesni građani koji donose prave odluke na izborima, kao i u svim drugim sferama života, potrebni su nam jaki mediji.