Potreba da budemo umreženi u svakom trenutku i na svakoj tački zemljine kugle pretvorila je tehnološke uređaje u naše verne saputnike i neophodni izvor informacija tokom putovanja.

Prema istraživanju kompanije Viza internešenel „najbolji IT prijatelj“ je mobilni telefon koji sa sobom obavezno nosi 80 odsto turista. Na drugom mestu su foto aparati i kamere (70 odsto), od ličnih računara ne odvaja se 54 odsto ispitanika, dok različite uređaje za zabavu u kofer ubacuje 32 odsto turista. Sudeći prema odgovorima anketiranih razlog zašto su gedžeti, a posebno pametni telefoni, koji su uvek pri ruci 65 odsto ispitanika, toliko popularni, jeste što obezbeđuju osnovne informacije i omogućavaju jednostavnu i brzu komunikaciju sa porodicom i prijateljima.

Zanimljivi su i rezultati istraživanja koji otkrivaju šta najčešće radimo dok smo onlajn. Očekivano, na prvom mestu je slanje mejlova (52 odsto), zatim primanje različitih instant poruka (33 odsto), slanje fotografija (27 odsto), dok je surfovanje internetom omiljena „disciplina“ 20 odsto ispitanika. Dostupnost interneta i te kako utiče na odluku o tome koji gedžet ćemo poneti. Na primer, imućnijim turistima pristup globalnoj mreži značajniji je od, recimo, veličine i težine uređaja. Tako je za 25 odsto svetskih putnika veoma važno da mogu da obavljaju poslove elektronskog bankarstva dok su van zemlje. I dok je dostupnost internet opredeljujući faktor za 45 odsto imućnijih turista, za 41 odsto onih koji prvi put odlaze na neku destinaciju veličina uređaja je ta koja utiče na odluku o izboru gedžeta za put.

Kada je reč o informisanju o izboru destinacije i planiranju puta, 71 odsto turista željene podatke nalazi na internetu – iskustva i priče drugih putnika, zvanične prezentacije, forumi. Više od 65 odsto ispitanika Viza istraživanja posredstvom interneta obavlja rezervacije smeštaja, prevoza i drugih usluga, dok se tokom putovanja čak 57 odsto turista informiše na globalnoj mreži. Putnici iz azijsko-pacifičke regije su i u ovom slučaju veći poklonici moderne hronologije. Na to ukazuje podatak da 80 odsto planira put oslanjajući se na internet sadržaje, 76 odsto prednost daje onlajn bukingu, dok 73 odsto turista tokom putovanja konsultuje virtuelnu zajednicu i onlajn sadržaje.

– Savremena tehnološka rešenja uticala su na svaki aspekt života, pa je to slučaj i kada je reč o načinu na koji planiramo i provodimo odmor. I dok se i dalje ceni iskustvo prijatelja, preporuke rođaka ili turističkih priručnika (posebno kod putnika iz Afrike i Srednjeg Istoka), onlajn sadržaji postaju sve dominantniji izvor informisanja svetskih putnika. Kompanija Viza osluškuje potrebe klijenata, prati nove tehnološke trendove i nudi mnoštvo rešenja koja olakšavaju elektronsko plaćanje – ističe Vladimir Đorđević, regionalni menadžer kompanije Viza internešenel u Srbiji.

Onlajn fanatici

Turisti iz Azije veoma su naklonjeni tehnološkim inovacijama. O tome govori podatak da čak njih 73 odsto ne odustaje od onlajn komunikacije i kad su u inostranstvu. S druge strane, stanovnici Evrope manje su zavisni od Interneta, s obzirom na to da „samo“ 47 odsto Evropljana „izlazi“ na mrežu dok je na odmoru. Spremnost da i posle povratka s putovanja podele iskustva posredstvom virtuelnih kanala iskazuje 71 odsto anketiranih. Turisti iz Azije prednjače i u tom segmentu, jer procenat onih koji impresijama sa odmora „osvežavaju“ svoje virtuelne profile i naloge iznosi 77 odsto, dok je u Evropi taj procenat 60 odsto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari