Slično onome što se već dogodilo s ruskom sirovom naftom, postoje znakovi da rafinirana goriva iz te zemlje nalaze nove kupce izvan Evrope, pri čemu prednjače Azija i Bliski istok, navodi agencija Rojters.
Kako prenosi magazin “Nedelja”, Nacionalnog naftnog komiteta Srbije, Rusija je u velikoj meri uspela zaobići evropsku zabranu kupovine svoje nafte, preusmeravajući tokove uglavnom u Indiju i Kinu, po diskontnim cenama. Ali verovatno će biti druga priča sa derivatima nafte, s obzirom da su Kina i Indija značajni izvoznici goriva, a relativno mali uvoznici. Međutim postoji mogućnost da ruski proizvodi nađu kupce kod najvećeg svetskog uvoznika sirove nafte i drugog po veličini uvoznika nafte u Aziji.
Neke kineske rafinerije, naime, imaju mogućnost prerade mazuta u proizvode veće vrednosti kao što su dizel i benzin, a ako se ta ruska roba može ponuditi po dovoljno niskoj ceni, postoji prostor za povećanje ove trgovine.Druga regija koja nudi prostor za ruske proizvode je Bliski istok, prvenstveno Ujedinjeni Arapski Emirati i Saudijska Arabija.
Obe zemlje mogu koristiti ruski mazut, direktnim sagorevanjem za proizvodnju električne energije. Ovo im omogućava oslobađanje domaće sirove nafte veće vrednosti za izvoz ili za preradu u rafinerijama. Očekuje se da će UAE tokom februara izvesti 5,69 miliona barela dizela, što je rekord u pet meseci, pri čemu će Evropa biti odredište za 4,36 miliona barela.
Ostaje da se odgovori na pitanje koliki će finansijski udarac Moskvi zadati manji prihodi od izvoza derivata, ali čini se da će najveći korisnici zabrane proizvoda biti one rafinerije koje mogu pokupiti jeftino ruski mazut i sirovi benzin i preradi ih u proizvode veće vrednosti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.