Sve više restorana uvodi naknadu za nedolazak ako se gosti ne pojave uprkos rezervaciji. Domaćini se boje finansijskog gubitka.
Sto je postavljen, vino otvoreno i jelo pripremljeno – samo gosti nedostaju. Ugostitelji se plaše ovakvog scenarija, posebno u elitnom sektoru, jer za njih znači nenadoknadiv ekonomski gubitak, javlja njemački Focus na koji se poziva N1 Zagreb.
Prema Nemačkom udruženju hotela i restorana (Dehoga), povećao se broj takozvanih nedolazaka, tj. nepojavljivanje uprkos rezervaciji ili otkazivanja u vrlo kratkom roku.
Prema rečima Kristijana Helera iz Nemačkog veća za bonton, to se događa zbog “strahoa od bolje opcije”. Ljudi se boje obavezivanja i sve opcije drže otvorenima do poslednjeg trenutka, kaže on.
Kako javlja Focus.de, jedan od restorana koji su uveli ovakvu praksu je restoran “bi:braud“ u Ulmu.
“Sve više je uobičajeno da ljudi rezervišu nekoliko restorana i u kratkom roku odluče: Ići ćemo tamo. Prazni stolovi su neugodni, posebno za restorane s manjim brojem stolova, kvalitetnim jelovnikom, tj. s visokom cenom robe, s dugim rokovima rezervacije i nedostatkom gostiju. Nije moguće ustupiti prazan sto drugim gostima”, kažu iz tog restorana.
U restoranu “bi:braud” gosti dobijaju informaciju o otkazivanju uz ostale detalje željene rezervacije putem e-pošte. Zbog toga moraju ponovno potvrditi rezervaciju na portalu za rezervacije i priložiti svoju kreditnu karticu.
Osim toga, informacije o naknadama za nepojavljivanje ili kasno otkazivanje pojavljuju se kao skočni prozor prilikom rezervacije. Neki restorani ponovno zovu svoje goste na dan poseta i pitaju dolaze li. Uz takav ličan razgovor, jednostavno nepojavljivanje postaje teže.
Naknada za nepojavljivanje u restoranu u Ulmu postoji već dve godine, ali prema rečima radnika, naplaćena je samo dva puta. “Srećom imamo pouzdane goste”, kažu oni.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.