Dolazak japanske kompanije „Jazaki“ u Šabac označio je pravi bum koji doživljava severozapadna industrijska zona u ovom gradu.
Samo za protekle dve godine 26 firmi kupilo je parcele u ovoj zoni, a šest firmi trenutno gradi ili proširuje kapacitete u kojima će se naredne godine zaposliti 1.900 radnika. Najviše se očekuje od japanske korporacije koja bi u junu naredne godine trebalo da počne da radi i sukcesivno za tri godine ukupno zaposli 1.700 radnika.
Inače, industrijska zona u Šapcu najveća je u Srbiji, sa 600 hektara, od čega je 200 hektara namenjeno radu u režimu slobodne zone. To mnogo znači stranim kompanijama jer su oslobođeni raznih poreza i taksi, a jedna od povoljnosti je i što se Šabac nalazi u blizini Beograda i Novog Sada. Ovde je cena zemljišta sedam evra po kvadratnom metru, a zemljište je potpuno opremljeno saobraćajnicama, gasnom i elektro mrežom, vodovodom i kanalizacijom. U proteklom periodu iz gradskog budžeta izdvojeno je 30 miliona evra u opremanje zone, a za narednu godinu planirano je ulaganje od oko 200 miliona dinara. Jedna od važnijih investicija je trafostanica od 31 megavata, u šta će polovinu uložiti grad, a drugu polovinu EPS.
Važna za strane investitore je efikasna gradska administracija, a poređenja radi, u Šapcu se najbrže stiže do upotrebne dozvole, za svega dva dana, dok se predmeti u Službi katastra rešavaju za četiri dana. Već duže vreme uveden je međunarodni sistem kvaliteta ISO 9001, što garantuje brzu i kvalitetnu uslugu. Iz inostranstva je stiglo priznaje da je Šabac lider održivog razvoja u brojnim segmentima, od socioekonomskih do ekoloških, a dobio je i visoko priznanje NALED-a kao povoljna destinacija za ulaganje. Tome doprinosi i što u Šapcu radi postrojenje za preradu otpadnih voda, u šta je Evropska unija uložila 15 miliona evra. Trenutno se pregovora sa desetak novih investitora, među njima su i kompanije iz Italije, Turske, Nemačke…
Veliki zamajac čitavoj zoni kao i privredi ovog kraja dao bi auto-put Ruma – Šabac. Izvesno je da će se graditi takozvani fruškogorski pravac od Novog Sada do Rume, sa tunelom od 3,6 kilometara ispod Fruške gore. Za to su zainteresovani strani investitori, pominje se i koncesija. S druge strane šabačka lokalna samouprava već ima preliminarne dogovore sa kanadskom korporacijom „EMTA Infrastructure“, koja bi gradila auto-put do Rume, takođe kao koncesiju. Gruba cifra ove investicije je oko sto miliona evra, sa novim mostom preko Save. Naravno, tu je i povezivanje sa Koridorom 10, a upravo je to bila i jedna od prednosti zbog čega se „Jazaki“ opredelio za Šabac.
Velikim delom i zbog dolaska raznih firmi u industrijsku zonu smanjen je broj nezaposlenih. Samo u poslednjih godinu dana posao su dobila 1.223 radnika, što je smanjenje nezaposlenosti za deset odsto.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.