Akcije na Njujorškoj berzi nastavile su rast i treću nedelju zaredom, podržane očekivanjima ulagača da će Fed naredne sedmice još jednom spustiti ključnu kamatu.
Indeks S&P 500 porastao je dodatnih jedan odsto i zadržao se iznad nivoa od 6.000 poena, dok je indeks tehnoloških akcija, Nasdaq, skočio 3,3 odsto.
Centralni makro događaj u sedmici bio je novembarski izveštaj sa tržišta rada koji je očekivano doneo diskontinuitet u odnosu na prethodni mesec koji su obeležile vremenske nepogode i štrajk Boeinga.
Američka privreda u novembru kreirala je 227 hiljada novih radnih mesta, iznad konsenzusa od 214 hiljada, dok je oktobarski podatak revidiran naviše na 36 hiljada. Stopa nezaposlenosti je očekivano porasla sa 4,1 na 4,2 odsto, pre svega usled pada participacije radne snage.
Ovo postepeno slabljenje tržište rada potvrdilo je očekivanja investitora da će Fed na zasedanju 18. decembra ponovo smanjiti kamatne stope. Verovatnoća da će kljujčna kamata biti smanjena za dodatnih 25 baznih poena povećala se na oko 90 procenata dok je pre izveštaja stajala na oko 72 odsto.
Fed je od septembra smanjio kamate za 75 baznih poena kada je otpočeo ciklus spuštanja kamata nakon što je potvrđen silazni trend
inflacije.
Početkom sedmice objavljeni su podaci i o prodaji na početku praznične sezone koja tradicionalno počinje sa Crnim petkom nakon Dana zahvalnosti.
Prema podacima Mastercarda, potrošnja na Crni petak bila je za 3,4 odsto veća u odnosu na prošlu godinu, pre svega zahvaljujući online kupovini koja je skočila 14,6 odsto, dok je prodaja u radnjama tek za nijansu bila viša.
Kompanija Adobe je objavila da je online prodaja u periodu od petka do ponedeljka porasla 8,2 odsto, dok je samo Sajber ponedeljak bio
rekordni dan ove godine kada je u pitanju online potrošnja.
Američka federacija maloprodaja procenjuje se da bi rast potrošnje tokom ove godine mogao iznositi 2,5-3,5 odsto.
Sektor diskrecione potrošnje nosio je rast tržišta prošle sedmice sa 5,9 odsto. Tako je maloprodajni lanac kozmetike, Ulta Beaty, zabeležio rast od devet procenata, nakon što je kompanija objavila kvartalne rezultate iznad očekivanja, te blago podigla poslovne izglede na nivou godine.
Takođe bolje rezultate od očekivanja objavio je kanadski proizvođač opreme za jogu, Lululemon, koji je u petak listom podigao čitav sektor
proizvođača sportske opreme. Ova kompanija se i dalje nalazi u krizi kada je američko tržište u pitanju s obzirom da je uporediva prodaja pala dva odsto, dok je na međunarodnom tržištu porasla 25 procenata.
Rast ukupne prodaje kompanije očekuje se u fiskalnoj 2024. godini od devet procenata, što bi posle dužeg perioda bila godina u kojoj
ova kompanija nije zabeležila dvocifrenu stopu rasta. S druge strane, profitabilnost kompanije, zahvaljujući njenoj odličnoj poziciji na premium segmentu tržišta, očekuje se na rekordnom nivou uz bruto marginu od oko 58,5 odsto.
Dobitnik nedelje
Akcije kanadskog proizvođača opreme za jogu, Lululemon (LULU), skočile su u petak nakon objave rezultata 16 procenata pošto je kompanija objavila rezultate iznad očekivanja, a uprava potvrdila dobar start praznične sezone.
Lululemon očekuje rast prihoda u prazničanom kvartalu od 8-10 odsto, a takođe su naviše revidirana očekivanja u pogledu prihoda za čitavu godinu.
Uprkos snažnom oporavku akcija kompanije protekle sedmice, od početka godine Lululemon se i dalje nalazi u minusu od oko 22 odsto.
Gubitnik nedelje
Akcije američke maloprodaje sportske opreme, Foot Locker (FL), pale su prošle sedmice 12,5 procenata nakon što je kompanija smanjila poslovne izglede za tekuću fiskalnu godinu.
Foot Locker je pretrpeo neočekivani kvartalni gubitak nakon što je „trend potrošnje oslabio posle špica sezone povratak u školu“, a „promotivno okruženje je više izraženo nego što je očekivano“.
Kompanija sada u fiskalnoj godini očekuje pad prihoda od između 1,5 i 1,0 umesto ranije očekivane stagnacije na sredini raspona.
Autor je glavni broker Momentum skjuritiz
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.