Požega, jer ne može da prihvati nove uslove koncesionara i istakao da se bilo koji deo dogovorenog i potpisanog energetskog sporazuma sa Rusijom može promeniti samo uz saglasnost obeju strana. Tadić je rekao da je Alpina-Por u poslednjih mesec dana postavila nove uslove i traži da Srbija iz budžeta nadoknadi novac, ukoliko protok saobraćaja na auto-putu ne bude onakav kakav je predviđala konkurišući za posao.
Požega, jer ne može da prihvati nove uslove koncesionara i istakao da se bilo koji deo dogovorenog i potpisanog energetskog sporazuma sa Rusijom može promeniti samo uz saglasnost obeju strana. Tadić je rekao da je Alpina-Por u poslednjih mesec dana postavila nove uslove i traži da Srbija iz budžeta nadoknadi novac, ukoliko protok saobraćaja na auto-putu ne bude onakav kakav je predviđala konkurišući za posao. Zahtev za izmenu koncesionog ugovora neprihvatljiv je za Srbiju, rekao je Tadić i napomenuo da se ne može prihvatiti da građani Srbije preuzmu rizik, ukoliko koncesionar ne bude zadovoljan protokom saobraćaja. On je izrazio nadu da će ugovor sa Alpinom biti raskinut sporazumno, posle čega će Srbija početi izgradnju auto-puta. „Za igradnju auto-puta će, pored sredstava iz budžeta, biti potreban novac koji će biti obezbeđen iz međunarodnih kredita. Srbija je blizu da zaokruži finansijsku konstrukciju za igradnju auto-puta uz pomoć kredita Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke, koje daju novac po najpovoljnijim uslovima.“
Na pitanje kada će biti potpisan ugovor sa Fijatom, Tadić je rekao da je dobio uveravanja da će se to dogoditi za nedelju ili dve. „Ništa se ne čeka, nego se svaka stavka ugovora analizira kako posle ne bi bilo problema. Čim se sve dovede do kraja, sporazum će biti potpisan. Očekujem da se to dogodi u septembru, a posle toga će se pristupiti realizaciji investicije, koja može biti veća od milijarde evra“, zaključio je Tadić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.