Niški Centar za zaštitu potrošača Forum uputio je juče pismo Vladi Srbije u kojem zahteva da spreče monopolsko ponašanje javnih preduzeća Srbijagas i EPS kojim se, kako navode, krše pozitivni zakoni i oštećuju potrošači. „Tražimo da se ne dozvoli uvođenje tarifnog sitema u prodaji prirodnog gasa s obzirom na to da je reč o robi koja ima svoju cenu, i da bi potrošači trebalo da plaćaju samo onoliko koliko stvarno potroše.
Niški Centar za zaštitu potrošača Forum uputio je juče pismo Vladi Srbije u kojem zahteva da spreče monopolsko ponašanje javnih preduzeća Srbijagas i EPS kojim se, kako navode, krše pozitivni zakoni i oštećuju potrošači. „Tražimo da se ne dozvoli uvođenje tarifnog sitema u prodaji prirodnog gasa s obzirom na to da je reč o robi koja ima svoju cenu, i da bi potrošači trebalo da plaćaju samo onoliko koliko stvarno potroše. Mi smo protiv tarifnih sitema jer se na taj način prikriva stvarna cena proizvoda“ – navodi se u zahtevu Vladi koji je potpisao predsednik Centra Jovan Jovanović.
U dopisu Foruma se traži da Srbijagas prodaje prirodni gas po istoj ceni na celoj teritoriji Republike uz ocenu da to javno preduzeće prodajom gasa po različitim cenama krši Zakon o cenama. Pri tom se podseća da je u oktobru prošle godine, bez ikakvog obrazloženja, cena gasa povećana za 25 odsto, kao i da je Srbijagas u januaru zatražila uvođenje tarifnog sitema i tri vrste kupaca, čime „želi da legalizuje pravo na prodaju gasa po različitim cenama“.
Forum se takođe protivi tarifnom sistemu EPS zato što „prikriva stvarnu cenu električne energije“, utoliko pre što za obračun njenog utroška postoje tri tarifna stava (zeleni, plavi i crveni), a u okviru svakog stava po tri tarife. Potrošači zahtevaju od Vlade da ne dozvoli povećanje cena električne energije, pozivajući se na ocenu guvernera NBS Radovana Jelašića da je u poslednjih šest meseci zbog jačanja dinara cena električne energije već porasla za deset odsto. Niški Centar za zaštitu potrošača ponovo je zatražio od Vlade da naloži Srbijagasu i EPS da „upoznaju potrošače sa metodologijom obrazovanja svojih cena“. Centar tvrdi da ova javna preduzeća to ne čine uprkos tome što je ovakva obaveza propisana članom 38. Zakona o zaštiti potrošača.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.