Tito gradio industriju i energetiku, Vučić samo puteve 1foto: Twitter / @predsednikrs

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić poručio je danas da će se ponositi činjenicom da će u „njegovo vreme“ biti sagrađeno više kilometara autoputa nego u vreme Josipa Broza Tita „i svih njegovih naslednika“.

Vučić je, na otvaranju radova na obilaznici oko Beograda od Ostružnice do Bubanj potoka, najavio da će „pre kraja godine“ biti završena 103 kilometra autoputa od Obrenovca do Čačka, što se „čekalo od 1945. godine naovamo“. On je istakao da će do kraja godine biti završen auto-put kroz Grdeličku klisuru prema Makedoniji, kao i krak od Niša ka bugarskoj granici, a sve to je finansirano uglavnom iz sopstvenih sredstava, zato što je „vođena pametna finansijska politika“. Vučić je istakao da moraju da se završe „važni dogovori“ ministarstava saobraćaja i finansija za „Moravski koridor“ od Preljine do Pojata, kao i utvrdi način finansiranja auto-puteva od Požege prema granicama sa Crnom Gorom i Bosnom i Hercegovinom.

Govoreći o obilaznici oko Beograda, Vučić je podsetio da je gradnja započela pre 28 godina, ali da se skoro ništa nije radilo, a da će ova vlast omogućiti da ona bude završena 2021. godine. Kako je objasnio, radi se o vrlo važnoj deonici za Beograd i celu zemlju, jer će, pored izmeštanja saobraćaja iz glavnog grada, biti „dobijena trka“ sa Rumunijom i Bugarskom za preuzimanje putnika u tranzitu ka Turskoj. Ta trka je vrlo bitna i važno je da se sve završi pre roka, ukazao je Vučić kineskim izvođačima, nagoveštavajući da će o tome u septembru razgovarati sa predsednikom Kine Si Đinpingom tokom posete Pekingu.

Kineski ambasador u Beogradu Li Mančang rekao je da će izvođač radova u dogovorenom roku i kvalitetu završiti posao. Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je navela podatak da je, otkako su pre nekoliko godina počeli da se intenzivno rade autoputevi kroz Srbiju, prošlo 20 miliona automobila više. Ona je konstatovala da je u ranijem periodu bilo mnogih koji su ograničavali razvoj Srbije i Beograda, pa je pomenula sankcije devedesetih i NATO agresiju, zbog čega je dobila posebnu pohvalu Vučića, koji je objasnio da je to zato što je po prvi put izgovorila reč „agresija“.

Ona je rekla da su krivci i oni koji su ranije „započinjali obilaznicu nekoliko puta, a nikad je nisu završili“.

– Završićemo obilaznicu i na taj način doprineti razvoju Srbije. Svaki kilometar autoputa je pobeda rada nad neradom, pravde nad silom. Najkasnije početkom 2021. godine ova deonica mora biti gotova – obećala je Mihajlović. Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić rekao je da je obilaznica „deo vizije“ i osnovni pravac razvoja grada, pored spuštanja na reke i izmeštanja industrijskih zona na obode.

– Beograd će biti zdraviji, manje zagađen, sa manje buke. Popraviće se kvalitet života Beograđana – istakao je Radojičić. Glavni izvođač radova na obilaznici je kineska kompanija Pauer konstrakšn korporejšn of Čajna, podizvođač je azerbejdžanski „Azvirt“, a rok za završetak projekta vrednog 207 miliona evra je 20. jul 2021. godine.

Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije kaže za Danas da je izgradnja obilaznice oko Beograda važan projekat značajan za glavni grad Srbije, ali i generalno za razvoj saobraćajne infrastrukture u zemlji.

– Kada ta obilaznica bude izgrađena kroz Beograd više neće prolaziti velika transportna vozila što će znatno rasteretiti saobraćaj u gradu i blagotvorno delovati na njegovo bolje funkcionisanje. Veoma su važni radovi na izgradnji auto-puteva u Srbiji, to je veoma dobra stvar ali za Srbiju je kada je reč o infrastrukturi u ovom trenutku najvažnije da se urede vodotokovi u Moravičkom okrugu. To bi bio najveći doprinos izgradnji infrastrukture u našoj zemlji – ističe Rodić.

On dodaje da izgradnja puteva i uopšte infrastrukture za vreme vladavine Josipa Broza Tita i danas ne može da se upoređuje.

– Pod brojem jedan drugačiji su bili tadašnji standardi vezani za saobraćajne deonice nego što je to slučaj danas. Druga stvar različiti su i prioriteti. U vreme vlasti Tita prioritet za izgradnju je bila industrija u prvom redu energetska postrojenja. Gradili su se naravno i putevi i drugi objekti, infrastruktura uopšte, ali industrijska postrojenja sa akcentom na energetiku su bila prioritetna. I na kraju, pod brojem tri vreme iz perioda vladavine Tita sa današnjim nije uporedivo jer smo tada imali moćna građevinska preduzeća koja su radila širom sveta od kojih se konkurencija pribojavala. Danas to nije slučaj i postoji bojazan da ćemo ostati ne samo bez građevinske infrastrukture već i onih koji bi trebalo da je održavaju – navodi Rodić.

Podsećanja radi, Danas je već pisao na temu stalnog potenciranja Aleksandra Vučića da će izgraditi više autoputeva od Tita, da je u periodu vladavine doživotnog predsednika SFRJ i u periodu 80-ih izgrađeno 374 kilometra auto-puta. Za vreme mandata aktuelnog predsednika Vučića (računajući i period kada je bio premijer) izgrađeno je 102 kilometra auto-puteva plus još 40 kilometara za koje je zaslužan bivši predsednik Srbije Boris Tadić u vreme čijeg mandata je izgrađeno ukupno 140 kilometra auto-puta u Srbiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari