Tokom kovida broj turističkih agencija porastao, a broj radnika pao 1Foto: EPA-EFE/ KAI FOERSTERLING

Ministarstvo trgovine i turizma obećalo je da će se potruditi da pronađe način kako da pomogne turističkim agencijama, a jedan od modela jeste i subvencionisanje plaćanja polisa osiguranja.

To je bio jedan od predloga na jučerašnjem višečasovnom sastanku predstavnika turističkih agencija sa ministarkom trgovine i turizma Tatjanom Matić.

Ministarstvo turizma bi o modelima pomoći trebalo da se konsultuje i sa Ministarstvom finansija.

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić kaže za Danas da je sastanak bio dobar, da su u Ministarstvu shvatili koliko je veliko nezadovoljstvo u ovom sektoru.

„Razgovarali smo generalno o pomoći turističkim agencijama i bilo je nekih predloga i obećanja da će pomoći i o tome bismo više mogli da znamo narednih dan ili dva. Teško da možemo da očekujemo jednokratnu pomoć, a ni minimalne plate nisu opcija“, ističe Seničić.

On kaže da nije bilo priče konkretno o polisama osiguranja i da je to ono što treba da reše sa osiguravajućim kućama, te da će oni izaći sa predlogom njima da vide kako mogu da im ograniče rizik jer je to inače najveći problem koji imaju osiguravači.

Neposredno pre sastanka sa predstavnicima turističkih agencija ministarka Tatjana Matić rekla je da su osiguravajuće kuće do sada izdale sedam polisa za sedam agencija i da je još 18 agencija dobilo ponude.

Ona je naglasila da postoje problemi za agencije koje nisu solventne, i da u Srbiji od 1.230 agencija ima 415 onih kojima je polisa osiguranja potrebna da bi dobile licencu.

Matić je rekla da je zaposlenih početkom marta u turističkim agencijama bilo 4.500, a da je 30. oktobra prema poslednjem podatku zaposlenih 3.844, te da se broj turističkih agencija se tokom krize i povećao, u februaru ih je bilo 395, pre neki dan 415.

Marija Matijević iz Udruženja turističkih agencija rekla je nakon sastanka da bi na naredni trebalo pozvati i predstavnike osiguravajućih kuća i istakla da one odbijaju da potpišu aneks ugovora o osiguranju na tri meseca, već da nude samo godišnje ugovore.

„Agencijama je neprihvatljivo da godišnje premije osiguranja plate paušalno i unapred po visokim cenama od 8.000 evra do 18.000 evra u situaciji kada je zbog pandemije virusa korona neizvesno poslovanje“, rekla je Matijević.

Naime, agencije od 1. oktobra ne mogu da prodaju aranžmane jer su im istekle polise osiguranja, a ugovore za nove nisu mogli da potpišu jer su osiguravajuće kuće smatrale da je to za njih prevelik rizik.

Od tada do danas agencije pokušavaju da pronađu u razgovoru sa osiguravačima model kojim bi ovaj problem mogao da se reši.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari