Iako je najavljeno da će radnike Autosaobraćaja koji od prekjuče blokiraju saobraćaj na železničkoj pruzi i magistralnom putu Kragujevac – Kraljevo, sutra primiti prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vućić, oni su odlučili da nastave sa protestom. Radnici zahtevaju isplatu devet zaostalih zarada, overu zdravstvenih knjižica, povezivanje radnog staža, realizaciju socijalnog programa za 250 od ukupno 480 zaposlenih, rešavanje statusa preduzeća, te utvrđivanje odgovornosti za dugogodišnje propadanje firme.

– Informaciju o tome da će nas u petak primiti prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić dobili smo od funkcionera Gradskog odbora Srpske napredne stranke u Kragujevcu Gorana Kovačevića. Mi, međutim, smatramo da je to nezvanična informacija, i čekamo zvaničnu potvrdu da ćemo razgovarati sa Vučićem, od koga ćemo tražiti da država garantuje da će naši zahtevi biti ispunjeni. Spremni smo i na kompromis, ali pre njega mora da počne realizacija socijalnog programa, da se isplati deo zaostalih zarada i da nam se garantuje da će status preduzeća u dogledno vreme biti rešen, rekla je juče našem listu predsednica Slobodnog Sindikata Suzana Marković.

Radnici, inače, tvrde da su za stanje u Autosaobraćaju odgovorne prethodne rukovodeće strukture u preduzeću, ali i čelnici Kragujevca. Povodom tih optužbi juče se oglasila ovdašnja gradska uprava, u čijem se saopštenju za javnost najpre ističe da su blokadom puta i pruge kod Grošničke stanice, izazvani veliki problemi u funkcionisanju grada. Grad Kragujevac, navodi se o saopštenju lokalne samouprave, žali što su se radnici, čije se preduzeće već nalazi u izuzetno teškoj situaciji, odlučili na takav korak jer to ne vodi rešenju krize u kolektivu kome preti stečaj.

– Beogradska ''Laste'' ovih dana je bila spremna da ustupi devet autobusa za međugradski saobraćaj i da u svakom vozilu uposli po dva vozača Autosaobraćaja, ali se deo radnika, umesto za rad, svesno ili nesvesno, opredelio za gašenje svog kolektiva. To je, čini nam se posledica političke manipulacije, a kada postanu svesni posledica svojih odluka, strahujemo da će biti kasno. Rešavanje njihovog problema više nije u nadležnosti grada već Vlade Srbije odnosno resornih ministarstava – poručuju iz gradske uprave.

Ni nafte, ni autobusa

– Grad je godinama unazad činio sve da sačuva opstanak Autosaobraćaja, ali i da zaštiti građane Kragujevca od samovolje i nemogućnosti tog preduzeća da održava povereni posao gradskog i prigradskog prevoza, koji je sada, nakon nedavnog raskida ugovora sa „AS-om“, poveren ''Lasti'' i ''Vulović transportu'' – kažu u gradskoj upravu. Dodaje se da pored toga što nemaju dovoljno autobusa niti sredstava da kupe naftu, lokalna samouprava je posredovanjem kod beogradske ''Laste'', otvorila mogućnost za trenutno prevazilaženje krize u Autosaobraćaju. Umesto odgovora na tu ponudu, radnici su odlučili da najpre da blokiraju glavnu autobusku stanicu u Kragujevcu u i obustave 104 linije u međugradskom prevozu koje im je poverilo Ministarstvo za saobraćaj.

Fijatovi automobili alternativnim pravcem do Luke Bar

Zbog blokade pruge Kragujevac – Kraljevo, železničke kompozicije sa Fijatovim automobilima „500L“, od juče popodne put Luke Bar trebalo je, prema oficijelnoj najavi, da krenu alternativnim pružnim pravcem, preko Lapova i Beograda. Tim pravcem, juče je iz Kragujevca prema Baru trebalo da pođu dva voza sa Fijatovim vozilima. Prekjuče je, usled blokade pruge, sa polazne stanice u Kragujevcu u Fijatovu fabriku vraćen voz sa 221 automobilom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari