Radnici „Autosaobraćaja“ nastavili su juče obustavu rada i pre tri dana započetu blokadu autobuskih stanica u Kragujevcu i Topoli, usled čega ne funkcionišu 104 linija te firme u međugradskom i međumesnom saobraćaju. U Kragujevcu je uveliko otežan rad i ostalim prevozničkim preduzećima, koja improvizuju stajališta u okolini blokirane autobuske stanice i prave dodatnu saobraćajnu gužvu na ionako prebukiranom kragujevačkim ulicama.


U Samostalnom sindikatu „Autosaobraćaja“ tvrde da su radnici samoinicijativno pokrenuli proteste, odnosno obustavu rada i blokadu stanica u Kragujevcu i Topoli, te da zahtevaju rešavanje statusa preduzeća, početak realizacije socijalnog programa za 250 od oko 500 zaposlenih u „AS-u“, kao i isplatu barem jedne od devet plata koje im se duguju. Ističu da radnici sve i kad bi hteli nemaju čime da rade, pošto „Autosaobraćaj“ za redovno organizovanje prevoza umesto neophodnih 13, ima svega četiri autobusa.

Predstavnici zaposlenih u „AS-u“ u sredu i četvrtak razgovarali su sa gradonačelnikom Kragujevca Veroljubom Stevanovićem o problemima u toj firmi, ali rešenje nije pronađeno. Ugovor sa Autosaobraćajem prekjuče je zvanično raskinula i opština Topola, koja je već raspisala javni konkurs za angažovanje novog auto-prevoznika. Do okončanja konkursa, javni saobraćaj u Topoli biće poveren privatnim prevoznicima.

„Razumem problem i zahteve zaposlenih u Autosaobraćaju, ali mi više ne možemo da čekamo da se situacija u tom preduzeću konsoliduje“, kaže za Danas predsednik opštine Topola Dragan Jovanović. Kragujevački „Autosaobraćaj“, čije propadanje, uzrokovano delom i mahinacijama i lopovlucima ranijih direktora, traje gotovo četvrt veka, ovih dana, najverovatnije, vozi svoj poslednji krug. U prilog ovome i informacija da je sva imovina Autosaobraćaja, osim glavne autobuske stanice u Kragujevcu, stavljena pod hipoteku. Dugovi „AS-a“ od 650 miliona dinara nadmašuju vrednost imovine preduzeća.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari