Treba da iskoristimo prednosti duge tradicije banjskog turizma 1

U Srbiji je prošle godine boravilo više od 3,4 miliona turista, čak 11 odsto više nego prethodne godine, a gotovo polovina od tog broja bili su stranci.

Najveći broj noćenja u 2018, odnosno nešto više od 244.000, ostvarili su turisti iz Bosne i Hercegovine. Slede turisti iz Crne Gore, Kine, Hrvatske, Turske.

– U poređenju sa ranijim godinama, primetan je značajan porast turista iz Kine, Turske, Rumunije i Bugarske koji biraju Srbiju kao destinaciju zahvaljujući, između ostalog, intenzivnim promotivnim aktivnostima TOS-a na tim tržištima, naročito u Kini. Podsetiću da je TOS veoma aktivna na domaćem, ali i na internacionalnim tržištima poput SAD, EU, Rusije, Kine, kao i u državama u okruženju – kaže za Danas direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović.

Ona napominje da komunikacija i predstavljanje određenih destinacija u promotivnim materijalima znatno utiče na svest i odluku potencijalnih turista da posete Srbiju, ali da tome doprinosi i kvalitet saobraćajne infrastrukture, dobre avio-linije, napredak u mnogim uslužnim delatnostima povezanim sa turizmom.

– Treba naglasiti da je struktura smeštajnih objekata, odnosno njihovih kapaciteta, znatno izmenjena. To praktično znači da je u ponudi smeštajnih objekata hotelskog tipa došlo do dinamičnog razvoja. Ta konstatacija se naročito odnosi na hotele sa 4 zvezdice. U prethodnih 10 godina povećano je učešće poznatih hotelskih brendova (Hilton, Radisson Blu, Crowne Plaza, Luxury Collection-Starwood, Falkensteiner, Holiday Inn, Best Western…), naročito u Beogradu, Subotici, Novom Sadu i Nišu. Takođe se intenzivira izgradnja, odnosno rekonstrukcija i adaptacija jednog broja hotelskih objekata koji su u vlasništvu lokalnih kompanija i pod upravom lokalnog menadžmenta kao što su MK Group, Mona, A hoteli i drugi – ističe Labović.

Destinacije koje privlače najveći broj stranih turista su, kako kaže, pored Beograda, još i Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i Vrnjačka Banja.

– Nastavljamo sa intenzivnom kampanjom predstavljanja destinacija u Srbiji, odnosno turističkih proizvoda koji podrazumevaju kratke odmore u gradovima, turizam vezan za kulturu i kulturno istorijsko nasleđe kao i za aktivno provođenje odmora u prirodi, u ruralnom ambijentu uz uživanje u lokalnoj gastronomiji, tradiciji i običajima, što je u skladu sa trendovima koji vladaju na tržištima. Naravno, pojedini proizvodi moraju da se prilagode ciljnim grupama sa dalekih tržišta, a podrazumevaju kružne ture i obilazak većeg broja zemalja u regionu. Destinacije koje se nameću kao nove u odnosu na već pomenute, a od kojih se očekuje da će u narednom periodu privući veći broj turista su podunavski region, Sokobanja i Niš – napominje Labović.

S obzirom na to da je Srbija zemlja sa dugom tradicijom i velikim iskustvom u primeni raznovrsnih banjskih tretmana, banje su se kontinuirano prilagođavale potrebama turista i danas, kako kaže naša sagovornica, predstavljaju turistička mesta u očuvanoj prirodnoj sredini, u koje sve više, radi odmora i oporavka, dolaze mladi i zdravi.

– Banjski turizam je autentičan proizvod zasnovan na raznovrsnoj upotrebi prirodnih lekovitih resursa, najčešće termomineralnih voda, ali i drugih znanja i veština koje se primenjuju u negovanju tela i duše savremenog čoveka. Razne vrste velnes procedura, baziranih na korišćenju termomineralnih voda, peloida, gasova i klimata, u funkciji su relaksacije, obnavljanja energije, popravljanja psihofizičkog stanja, otklanjanja loših navika, oslobađanja od stresa a često i lečenja od raznih savremenih bolesti – kaže direktorka TOS-a i dodaje da hoteli upotpunjuju svoju ponudu različitim velnes i spa programima.

Banje imaju potencijala da odgovore još jednom izazovu a to je organizovanje kongresa, seminara, drugih velikih skupova, ali i kondicionih priprema sportskih ekipa. Takođe treba imati u vidu da u banjskom turizmu nema sezonalnosti, što znači da se kapaciteti i sadržaji mogu koristiti tokom cele godine.

– Zdravstveni turizam zato, posebno kad je reč o banjama, predstavlja značajni potencijal u turizmu Srbije, naročito imajući u vidu kvalitet velikog broja izvora lekovite vode, ali i kvalitet medicinskog kadra. U ovom trenutku, za odmor u banjama se više odlučuju domaći turisti, ali mi verujemo da će u narednom periodu, kroz dodatna ulaganja i kroz proces privatizacije pojedinih banja, kvalitet i spektar usluga, kao i kapaciteti, biti podignuti na viši nivo, što će biti dodatni impuls za privlačenje inostranih turista – napominje Marija Labović.

Naglašava, takođe, da TOS promoviše banje kao turistička mesta za odmor i rekreaciju, ali i mesta zdravstvenog turizma za kojim raste tražnja. Ona u tom kontekstu podseća da je brošura Banje Srbije štampana na engleskom, ruskom i srpskom jeziku. Urađen je film i spot o banjama Srbije. Banje se promovišu na sajmovima i posebnim prezentacijama, a sastavni su deo i itinerera studijskih putovanja koje TOS organizuje za strane novinare i turoperatore. Turistička ponuda banja ima svoje mesto i u letnjim i u zimskim kampanjama za domaće tržište. Takođe, u saradnji sa Ministarstvom zdravlja, TOS je štampao brošuru Zdravstveni turizam Srbije (na srpskom, engleskom, nemačkom i ruskom jeziku) u kojoj je akcenat stavljen na stomatološke i usluge estetske medicine.

Atrakcije na štandu TOS-a

Turistička organizacija Srbije je nakon velikog uspeha brošure i promotivnog filma 52 vikenda u Srbiji, odlučila da na Sajmu turizma u Beogradu predstavi bogatu turističku ponudu naše zemlje i kroz virtuelnu brošuru 52 vikenda u Srbiji, uz poruku „Dobrodošli u Srbiju, zemlju koja nudi uzbudljivu prirodu, gradove koji nikada ne spavaju, živopisna sela, bogato kulturno nasleđe, zabavu koja se pamti, raznovrsnu gastronomiju i nadasve gostoljubive domaćine“.

– U virtuelnoj sobi „Vidi Srbiju“ posetioci će moći da upoznaju turističku ponudu Srbije kroz šest multimedijalnih sadržaja – Bogatstvo prirode, U duhu religije, Putovanje kroz vreme, Dobrodošli u Srbiju, Užurbana metropola, Adrenalinsko iskustvo. Pripremili smo i brošuru Avanture duha sa ponudom kulturno-istorijske baštine, a posetioci će na štandu TOS-a moći da se upoznaju sa načinom izrade nakita srednjovekovne Srbije, ali i da učestvuju u nagradnom kvizu Karta za prirodu – kaže direktorka TOS-a.

Na štandu TOS-a predstaviće se i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, JP Skijališta Srbije, Zavod za zaštitu prirode Srbije, Narodni muzej u Beogradu, kao i jedinstvene evropske destinacije koje su učestvovale u projektu EDEN: Knjaževac sa svojim nematerijalnim kulturnim nasleđem, Pirot sa svojom gastronomskom ponudom i Novi Pazar sa ponudom kulturnog turizma.

Planovi za 2019. godinu

– Osim tržišta Srbije TOS će svoje aktivnosti usmeriti i na države bivše Jugoslavije, zemlje regiona, Rusiju, Zapadnu Evropu, skandinavske države, Belgiju, Holandiju, Izrael, Ujedinjene Arapske Emirate, SAD, Indiju, Kinu i Japan. Prioritet će imati Kina, Rusija, Nemačka, Francuska, Turska, Poljska i zemlje regiona. TOS će se ove godine predstaviti na šest sajmova turizma u zemlji i 13 u inostranstvu, a u planu je i oglašavanje na globalnim TV mrežama BBC Worldwide i Euronews. Planirano je i onlajn oglašavanje na globalnim rezervacionim i promotivnim portalima, kao što su Expedia i Trip Advisor, zatim na portalu vodiča Lonely Planet (u saradnji sa TO Novi Sad) a povodom proglašenja Novog Sada za 10 vodećih gradskih destinacija u 2019. godini – najavljuje Marija Labović i dodaje da će se raditi i na uspostavljanju novih direktnih avio-linija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari